zenuwachtig

hoi hoi allemaal

nou ben vandaag precies 16 weken zwanger en was net een beetje aan het rondneuzen op internet toen ik op de ene site zag dat mijn kindje al zo groot als een tandenborstel is en op een andere site las ik dat het nu zo groot is als een hand!
ik begin me nu echt zorgen te maken want ondanks dat ik een buikje van mezelf heb kun je nog niet zeggen dat je ziet dat ik zwanger ben.
waar moet dat dan in godsnaam zitten als het zo groot moet zijn?

wie herkent dit en kan me een beetje geruststellen?
want anders denk ik dat ik de vk bel morgen...

liefs een wanhopig meisje
 
Hoi Liefmeisje,

Wees maar niet ongerust hoor dat je nog geen buikje hebt, je kindje kan zich heel goed bewegen ook al is het zo groot als je hand. Heb je al eens erover nagedacht hoe het is als je op 9 maanden zit. Dan is je kindje zo'n 50 cm groot van top tot teen. Als je dan gaat meten vanaf je schaambeen tot aan de boven kant van je buik zul je zien dat de centimeters niet kloppen met de lengte van je kindje. Het kwam bij mij niet verder als 38 of 39 centimeter. Ik geloof dat mijn huisarts zei dat de weken ook ongeveer de centimeters van je buik aangeven. Dus als je bij jezelf ongeveer gaat meten schaambeen tot bovenkant baarmoeder dan komt dat dus ongveer overeen met 16 of 17 centimeter. Je kindje heeft echt ruimte zat hoor dus maak je maar niet ongerust.

Groetjes Leonie
 
O ja met die 38 of 39 centimeter buik op 40 weken, is er een jongentje uit gekomen van 57 cm lang dus daar heb ik me zelf ook wel bij afgevraagd waar heeft dat in hemelsnaam gezeten, ik snapte toen wel waarom zn voetjes bijna tegen me longen aanzaten, ze bleven maar trekken toen ik moest bevallen, zulke lange kinderen hadden ze nog niet zo heel vaak gezien. HAHAHAHA.

Groetjes en een dikke kus van Leonie
 
Hoi,

Ruimte zat hoor voor die kleine! Er mag dan nu al wel een redelijke lengte bereikt zijn, maar je kindje is nu nog erg mager. Er komt pas een beetje vet op de ribben na de 20 weken.
Zelf kreeg ik pas met 18 weken een zichtbaar buikje om met 40 weken een enorme pokkel te hebben! (met 7 maand dachten een heleboel mensen dat ik er al bijna was....niet dus!) En die tandenborstel van 16 weken werd bij mij een jongen van ruim 9 pond die op het laatst een voorkeur had om z'n voeten onder m'n ribben te drukken en dat het liefst een kwartiertje ofzo vol te houden....toen werd het dus wel wat krap voor hem!

Geniet ervan!
Marije
 
Terug
Bovenaan