zenuwachtig

A

Anoniem

Guest
Morgen gaan we voor het eerst naar de vk. Ik ben zo vreselijk zenuwachtig voor dat het hartje misschien niet doet. Mijn vriend zegt steeds dat ik positief moet blijven en dat weet ik ook wel maar dat kan ik niet echt. Ik lees hier best wel veel verhalen dat het misgaat en dat kan bij mij ook nog gaan. Ik ben nog maar 8 w en 1 dag ver. Ik heb nog nooit een miskraam gehad. Ik kan me niet voorstellen hoe intens verdrietig je bent als je een miskraam krijgt of dat je een echo hebt waarop je ziet dat het hartje niet klopt. Was het maar morgenmiddag...Een echo krijg ik nog niet dus ik hoop dat ze het met zo'n apparaatje op de buik kan horen.

Hoi Gerda,

Ik zit precies met hetzelfde onzekere gevoel, ik heb morgen ook mijn eerste afspraak bij de vk en ik ben ook heel bang. Ik ben morgen als het goed is 9 weken en ik heb tot nu toe nog nergens last van gehad en jij? Ik ben de laatste tijd wel 's avonds heel snel moe en weer heel vroeg wakker.  Mijn vriend reageerd net zoals jou vriend, maar ik vind het heel moeilijk omdat je zoveel leest dat het mis is. Hoe moeilijk het ook is we moeten positief blijven.

tot morgen happy

Hallo meiden,

Ik wil jullie niet teleurstellen, maar met 8 en 9 weken kunnen ze het hartje nog niet horen. MIjn verloskundige deed met 8 weken, 2 dagen zelfs geen poging. Ik had dezelfde angst als jullie en heb daarom gevraagd om zsm een echo te kunnen krijgen. Dat kon toen met 9 weken en 6 dagen en toen hebben we het hartje zien kloppen. Het hartje hebben we pas voor het eerst gehoord toen ik al bijna 14 weken was, maar het kan vanaf 12 weken.
De eerste afspraak met de vk is een intake gesprek waar ze alleen de bloeddruk meten en bijv. ook nog niets aan je buik kunnen voelen. Dus verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen.

Succes morgen,

Groetjes Anna.

Terug
Bovenaan