zenuwachtig

A

Anoniem

Guest
hallo ik heb vrijdag mijn eerste echo.ben dan 6-7 weken zwanger.hoop dat er iets te zien is van een hart actie.ben zo nerveus.heb vorig jaar een curretage ondergaan.had een windei.nu betrap ik mezelf erop dat ik ga verglijken.heb last van een vage pijn in mijn onderug terhoogte van mijn stuitje.soms wat last van mijn been.als ik druk ben met van alles en nog wat ben ik wat misselijk.moet wel overgeven als ik met gloor of eten bezig ben.mijn borsten voel ik wel als ik stoot of als ik mijn bh uitrek.ben zo onzeker!
ben zo moe.....wie herkent dit....

groetjes monique

Hoi,

Fijn dat je vrijdag al je eerste echo heb! Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent! Ik ook wel hoor, ik moet alleen nog heel lang wachten, tot 4 maart!! Maar ik ben ook maar pas 5 weken.
Ik moet zeggen dat ik me ook wel eens zorgen maak omdat ik veel mestruatiepijn heb gehad in het begin. Ik heb al 2 kinderen en bij hun had ik dat helemaal niet. Dus dan vraag ik me ook af of het nu wel goed zit.

Hoe kom jij aan een windei? Hebben ze dat tijdens een echo ontdekt?
Nog 2 nachtjes slapen meid, dan weet je het en hopelijk valt er dan een hele last van je schouders en kun je gaan genieten!

Hou je ons wel op de hoogte?

Een windei is een ander woord voor een leeg vruchtzakje.
En iedereen kan het krijgen onafhankelijk van de leeftijd.
Bij de samensmelting van de cellen is het mis gegaan, en het vruchtje is al meteen gestorven.
Doordat je het niet kan zien, want zo klein is het, noemen ze het een leeg vruchtzakje of te wel een windei.
Meestal is dat de reden dat je in het begin van de zwangerschap een miskraam krijgt.

En een windei wordt meestal bij de eerste echo ontdekt.

hoi monique,
spannend hoor opnieuw zwanger na windei. en omdat je nog geen bevestiging hebt, ben je helemaal onzeker. Fijn dat je bijna echo hebt.
Houd er wel rekening mee dat je bij een vroege echo niet altijd veel ziet. Ik had bij 1e zwangerschap enorme buikpijn re onder, ze wilden met een echo buitenbaarmoederlijke zwschap uitlsuiten. Ik was 6+2wk zwanger volgens eigen berekening. Maar op echo was er alleen vruchtzakje te zien. Moest 2 weken later terugkomen om te kijken of er een vruchtje gegroeid was. 2 héél onzekere en spannende weken. Gelukkig bleek er toen wel vruchtje zichtbaar. Ik ken meerdere verhalen van vrouwen die ter geruststelling een vroege echo krijgen, maar dat er dan niets/ weinig te zien is.
Wil je niet nog onzekerder maken, maar als je niets ziet op echo is dat ook zo'n tegenvaller...
Succes vrijdag, ik duim  day jullie  een mini-mensje in wording zien!!
Groetjes Mira (mama van 2)

Terug
Bovenaan