zenuwachtig

Dag allemaal,

Aangezien dit de enige plek is waar ik er over kan praten behalve dan met mijn vriend, eventjes mijn ei kwijt. A.s. woensdag gaan we voor het eerst naar de gyn. en ik ben best wel zenuwachtig. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten en nu realiseer ik me dat het best een grote stap in onze relatie is om dit te doen. We zijn nu ruim een jaar bezig, ik ben net 30 geworden en mijn vriend is 32. Ik zit momenteel in mijn vruchtbare dagen en vraag me af of dat een nadeel is i.v.m. woensdag? Ik heb ergens gelezen dat het beter is als een man drie dagen geen zaadlozing heeft gehad als hij zaad moet inleveren in het ziekenhuis. Of gebeurt dat niet direct bij de eerste afspraak? Hebben jullie verder nog "tips" voor ons doktersbezoek? Alvast bedankt! Noortje

hoi Noortje,
Je hoeft nooit meteen sperma af te leveren. Waarschijnlijk krijg je een potje mee en dan mag hij zelf bepalen welke ochtend hij dit doet met de voorwaarde dat het wel binnen een uur wordt ingeleverd. Dus gewoon gebruik maken van je vruchtbare dagen, je weet maar nooit of dit jullie maand is!!
Succes woensdag!
veel liefs
Marielle

He Noortje,

Het gebeurd niet meteen bij de eerste afspraak bij de gyn. De gyn zal temperatuurlijsten meegeven voor een paar maanden om zo er achter te komen wanneer nu precies je eisprong is. Verder zal je waarschijnlijk gelijk bloed moeten prikken bij het lab, voor nog meer onderzoekjes. Je hoeft het niet eng te vinden hoor, het valt allemaal heel erg mee. Verder zal je vriend ook wel te horen krijgen dat hij zaad in een potje zal moeten doen, en gaan ze dat dan ook onderzoeken. En dan horen jullie dat op de tweede afspraak. Verder zal er dan ook wel besloten worden voor een samenlevingstest krijg je de opdracht om van te voren met elkaar te klussen is vrijen maar forum taal, om zo te kijken of jou baarmoederslijm het zaad van je vriend toelaat. Meestal is dat goed.

Ik wil je verder heel veel succes wensen.

Liefs Mick

Hallo Noortje,

Volgens mij is de eerste afspraak bij de gyn. voor iedereen anders, maar bij een eerste afspraak zaad inleveren heb ik ook nog nooit van iemand gehoord hoor. Als je in je vruchtbare periode zit zal ik maar gewoon gaan klussen... je weet maar nooit!

Heel veel succes woensdag!

Pip

Hoi Noortje,

Pip heeft gelijk hoor... gewoon klussen! Voor iedereen is de gyn een andere ervaring. Ik zat ook in mijn vruchtbare dagen toen we voor het eerst gingen, en ze hebben toen direct een inwendige echo gedaan om te zien wanneer ik mijn ei zou hebben (handig hoor zo'n eierwekker hahaha).

Vanaf toen is alles heel erg snel gegaan. Nu ruim 3 maanden later, komen we in aanmerking voor IUI en we kunnen volgende cyclus al terecht. Niks geen wachtlijst ofzo.

Veel liefs en succes woensdag, Lill

Hoi!
Juist klussen want als je een avond voor de afspraak hebt geklust dan kan de gyn. een samenlevingstest doen. Bij bij heeft hij dit meteen gedaan namelijk. Dit kan alleen rond je eiprong dus eigenlijk zit je goed.
Er wordt naar mijn ervaring de eerste afspraak verder niets gedaan. Er worden onderzoeken zoals sperma onderzoek voor een later moment gepland. Bij ons in het ziekenhuis kan dit alleen op bepaalde dagen en moet je een afspraak maken voor het inleveren ervan omdat ze er maar een paar per dag onderzoeken.

Succes!
Gr.Inge

Terug
Bovenaan