Zenuwen bij andere kids?

Even een vraagje aan de moeders die al oudere kids hebben.
Zijn die van jullie ook zo nerveus?

Die van ons (net) 5 en 7 hebben sowieso altijd 'last' van de naderende decembermaand. We proberen Sinterklaas nog zo veel mogelijk buitenshuis te houden want hoewel het een heel leuk feest is worden onze jongens er met name heel zenuwachtig van.
En dan is 5 a 6 weken lang!!!!

Twee weken geleden verjaardag gehad van de jongste. Ook spanning. Dus ben blij dat dat achter de rug is.

Maar nu is er natuurlijk nog een extra spannings element: de komst van de baby.
En hoewel ze er zin in hebben is t natuurlijk ook wel heel erg spannend en kunnen ze zich er niet echt een goeie voorstelling bij maken.

Ik merk dus dat ze best wel zenuwachtig zijn. Dat uit zich in druk gedrag. Vroeg wakker zijn. Veel wilde spelletjes met elkaar die vaak weer eindigen in geruzie.

Hebben jullie kids dat ook? En hoe gaan jullie er mee om?
Ik realiseer me ook dat als de baby er straks is dat t waarschijnlijk tijdlijk nog erger zal worden.
Iedereen zal er aan moeten wennen. En zelf ben je natuurlijk gesloopt door de bevalling en de nachten.

Alle tips zijn welkom ;-)

bij ons is dat niet aan de orde. Maar misschien komt dat omdat ik twee meiden heb. Zij stellen veel vragen en zijn wel ongeduldig. Maar ik merk het niet echt in hun gedrag naar elkaar. Wel zijn ze er veel mee bezig. Misschien uit zich dat bij jongens anders?

Nou die van ons is ruim twee en zelf gespannen heb ik het idee. Al is het hier positief. Steeds kijken of de baby er al is. Benoemen wat voor de baby is. Hij is nog maar alleen dus ruzie maken doet hij niet haha.

Lastig hoor, ze voelen en weten in jou geval prima dat er iets gaat gebeuren.

Zou zo duidelijk mogelijk zijn voor zover dit kan. Vasthouden aan de dagelijkse structuur en geen extra gekke dingen. Maar dan nog blijft het spannend voor de kids. December is helemaal crisis heb ik op mijn werk ervaren haha. Dagen afspreken dat ze hun schoen mogen zetten, aftstreep kallender enz.

Wat de baby betreft, ze zijn wel op een leeftijd dat je ze positief erbij kan betrekken. Merk hier fat baby foto's kijken van de oudste een leuke act is, naar de bieb heb je ook boekjes, gister hebben we samen de babykamer schoongemaakt enz.

Het is voor jouw kids misschien nog wel lastiger omdat ze ouder zijn.

Tot slot, ze merken het ook als jij het lastig of spannend vind haha dus relaxed het einde van het strijdperk is ws bijna in zicht.

Heel veel succes :)

Mijn kinderen hebben mama vorig jaar ook al een baby zien krijgen. Dus het zit nog vers in hun geheugen. En de oudste (9jr) heeft al 4 keer een zwangerschap van mama meegemaakt.

Mijn dochter kan niet meer wachten! (net als mama) Maar hier geen spanningen, gelukkig.
Ik heb het er ook niet constant over en leef gewoon door alsog er geen wereldburger bijkomt. Als ze dan vragen hebben dan ga ik ervoor zitten, maar als je ze overal bij betrekt dan krijg je die onrust.

Betrek ze lekker bij de baby als die straks geboren is!

We betrekken ze erbij als ze iets vragen maar proberen het er ook niet constant over te hebben natuurlijk.

Ik denk dat ze t vooral aan ons voelen. Dat t nu bijna staat te gebeuren.
Het is ook anders in huis: mama die af en toe op bed ligt terwijl die normaal gesproken door t huis vliegt bv.

En toch ook die decembermaand. Tv reclames, snoepgoed in de winkels, op school....overal kom je de Sint tegen.
Nog even en dan hebben we beide in huis: de baby en de goedheiligman.
Misschien dat de ergste spanning er dan vanaf is.

We maken er maar t beste van!

Hier gelukkig geen last van dat probleem, de oudste krijgt er nog zo weinig van mee (16 mnd, net).
Straks wel veel kijken, kinderstoel erbij om toch te betrekken.

December en de aanloop daarnaartoe blijft lastig...Zelf zo rustig mogelijk en zo duidelijk naar hun zijn als mogelijk. Succes!

Terug
Bovenaan