Zenuwen, zwangerschaps diabetes / bevalling

Hey allemaal

Sinds 2 weken weet ik dat ik zwangerschapsdiabetes heb
Ik moet over een paar weekjes naar de gynaecoloog terug en die gaat kijken of het met een dieet haalbaar is of dat ik insuline spuiten moet
De HA heeft me al verteld dat er nu een grote kans is dat t kindje te groot en te zwaar wordt voor een normale bevalling
In t begin zag ik op tegen de bevalling maar nu zou ik het wel erg jammer vinden als het niet op de normale manier zou lukken
Zijn er nog meer as moeders die diabetes hebben of ook zenuwen voor wat er gaat komen ???????

Alvast bedankt

Wilma 26 wk

Hoi Wilma.
Wat vervelend dat er bij jou zw.schapssuiker is geconstateerd.
Ik kan me toch wel voorstellen dat je nu wel baalt als het niet normaal kan gebeuren.
Maar wie weet is het mogelijk om eerder te bevallen en wel op een normale manier.
Sterkte in ieder geval!
Gr. Mamajo

He Wilma,
Wat een vervelend nieuws heb je gekregen zeg! Ik kan je helaas geen tips of advies geven, want ik weet er verder niets van. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je zelf merkte dat je het had en hoe dat ontdekt wordt? En hoe krijg je zoiets eigenlijk? Volgens mij kan iedereen dat zomaar krijgen toch?
Veel sterkte ermee in ieder geval.

Groeten MG

Hoi Wilma,

Da's wel vervelend! Ik hoop voor je dat je geen insuline hoeft te spuiten!
Ik heb er verder ook geen ervaring mee. Hopelijk blijft de groei van de baby toch beperkt, zodat het mogelijk is vaginaal te bevallen. Misschien inderdaad dat ze je eerder in kunnen leiden zodat het toch vaginaal kan.
De vrouw van mijn neef is bij de 3e ook met 37 weken ingeleid. Zij had geen (zwangerschaps-)diabetes, maar de 1e 2 kindjes waren ook erg groot, waardoor het hele zware bevallingen zijn geweest. De 3e zou minimaal even groot worden en daarom is ze eerder ingeleid.

Veel sterkte.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Wilma.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook diabetisch gehad.
Ik ben toen dmv een blaasontsteking 6 weken te vroeg bevallen omdat mijn vliezen gebroken waren. Mijn zoontje was dus 6 weken te vroeg en woog 2700 gr.
Ik zou eigenlijk die maandag moeten gaan spuiten maar toen ben ik ingeleid.
Ik snap je zorgen ook goed.
Ik ben wel heel goed in de gaten gehouden in het zh.
Ik kreeg om de 2 weken echo`s.
Ik heb nu weer bloed geprikt omdat ik nu weer een groot risico heb en lk krijg morgen de uitslag dus wie weet zit ik in het zelfde bootje.
Geef gewoon duidelijk aan dat je je zorgen maakt en eis dat ze de grootte van de baby goed in de gaten houden. Vaak worden mensen met suiker in wk 37 ingeleid.
Succes en als je vragen hebt lees ik het wel.

Groetjes Mikkie.

Hey Allemaal

Ik heb met 24 weken een suikertest gehad bij de ha
( Ik woon in Belgie weet niet of dat in nederland ook standaard is )
Over een paar weekjes weer naar de gynaecoloog dan weet ik eindelijk of t de normale grootte is
's nacht slaap ik er slecht van die hormonen maken me gek hahaha

Groetjes Wilma

Hallo allemaal,

Ik weet sinds een week ook dat ik zwangerschapssuiker heb en nu heb ik vrijdag te horen gekregen dat de waardes dusdanig hoog zijn dat ik insuline moet spuiten en 6 keer per dag waardes moet prikken. Dat was wel even omschakelen zeg. Ik ben nog maar net begonnen en merk dat de waardes nog steeds te hoog zijn, dus de hoeveelheid zal wel aangepast worden. Ik weet dat het belangrijk is dat ik nu onder controle ben, maar het is toch wel iets waar ik mij zorgen over maak of het wel goed gaat met ons kindje. Dinsdag moet ik naar de dietiste, maar ik ben nu ook al zoveel mogelijk op mijn eetpatroon aan het letten, niet meer snoepen, heel gezond eten en op regelmatige tijden. Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

groeten,
Natalie

Terug
Bovenaan