Zenuwtrekjes

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>mijn dochtertje van 7 maanden heeft ineens last van een soort zenuwtrekjes. Het viel mij gister ineens op toen ze een blokje in haar hand op. Telkens probeerde ze hem naar haar mond te brengen en als ze dat deed begon ze te “schokken”. Ik zet het tussen haakjes omdat dat heel heftig klinkt en zo heftig was het niet. Het viel mij dus op dat ze het wel eens vaker deed. Ik denk gister een stuk of 3 keer en dan “sessies” dus een paar keer achter elkaar. Verder was ze wel gewoon alert en aanspreekbaar en deed ze daarna niet raar met haar lichaam of gezicht. Zijn er meer baby’s die dit doen? Ik ben sowieso van plan om contact op te nemen met het consultatiebureau maar ben op zoek naar (hopelijk geruststellende) woorden.</p>

Volgens mij is dat gewoon doordat ze zo hard hun best doen en zich heftig inspannen. Ze zijn hard aan het oefenen met nieuwe bewegingen (en hand- oog coördinatie) en dat kost een hoop inspanning. Ik kan me herinneren dat ons zoontje dat ook wel had met sommige handelingen 

Ik denk inderdaad dat het door een nog rijp zenuwstelsel komt. Maar zou het voor de zekerheid even filmen. Dan kun je je filmpje aan het CB voorleggen

Terug
Bovenaan