zere bil

Hallo Dames,
Ik heb sinds een aantal dagen enorm last van mijn bil. Het lijkt wel of er een spiertje verrekt is, de pijn trekt helemaal door naar mijn been...Kan dit iets te maken hebben met je bekken?

Moet ik hiervoor contact opnemen met mijn huisarts of verloskundige???
 
hallo joyce,

waar jij mischien last van heb is het zelfde als wat ik al vanaf het begin van mij zwangerschap las van heb.
het is gewoon een spiertje of zenuwspiertje wat nu in de beknelling komt door het veranderen van je bekkenstand.
mijn verloskundige zegt dat er niks aan te doen is ,maar pas als de pijn doorstraalt naar je benen dan is het wel verstandig om daar contact over te nemen bij de vk.

groetjes
ilonka
 
Hoi Joyce,

Ik heb idd bij alle drie mijn zwangerschappen ook last van mijn bilspier gehad, volgens mij komt dat door dat het toenemende gewicht drukt en dat de boel in de knel raakt, maar kzou het zeker even aan de verloskundige vragen dan weet je zeker wat er aan de hand is. Ik had het trouwens wel pas later in de zwangerschap.
Groetjes en sterkte
Dees
 
Dit is waarschijnlijk een Isschias, beklemming van een zenuw in de bekken. Ik heb het ook, voelt inderdaad als pijn in je bil die uitstraalt naar rug en/of benen. Bij mij zit het soms zo vast dat ik dan niet meer kan lopen, alsof mn bekken op slot zit.
Het is bij mij begonnen rond de 8 wkn, toen weer even weggeweest en nu (28 wkn) is het weer terug. Het verschilt per dag hoe het gaat.

Laat er gewoon even naar kijken door de ha, hij schrijft je waarschijnlijk fysio voor.

Het is trouwens heel onschuldig en verdwijnt weer na de bevalling (hebben ze mij verteld)

Sterkte!

gr,
Prize
 
Hoi Joyce,
Ik ben helaas nog nooit zwanger geweest, maar herken de klacht wel. Ik had een zware baan waarbij ik de hele dag stond en zwaar moest tillen. De pijn die jij beschrijft lijkt op wat ik toen had en dat was inderdaad isschias. Ik ben enorm geholpen door een chiropractor. Daar ga ik nu eens in de drie maanden naartoe en ik ben al twee jaar klachten-vrij! Je kunt zonder verwijsbriefje van de huisarts een afspraak maken bij de chiropractor. Bij mij wordt het voor 75% vergoed door de verzekering, ik betaal ongeveer 11 euro zelf voor een behandeling. Ik kan het je erg aanraden, dat merk je wel.
Sterkte ermee, el.
 
hoi joyce.
ik heb precies hetzelfde de huisarts kon niks voor me doen. en de vk zei ook dat het erbij hoorde.
ik heb het vooral als ik op mijn rug gelegen heb en overeind wil komen.
de vk zei dat het komt omat je botten allemaal weker worden en je bekken uitelkaar gaat staan.
gr. van sandy
 
Terug
Bovenaan