Zere bil

A

Anoniem

Guest
Sinds afgelopen week heb ik pijn in mijn rechterbil en die pijn straalt uit naar mijn been. Ik kan er amper op staan. Heb vandaag krukken gehaald bij de Thuiszorg, dan heb ik wat steun. Moet maandag weer voor de klas na 6 weken vakantie.

Ik baal als een stekker. Het doet echt pijn. Alles ging goed.
Herkent iemand dit??

Ik ben 29 weken en 5 dagen.

Liefs Kirsten

heh wat verveldn joh hou nog eff vol, ik weet niet precies wat het is, maar het kan zijn dat je spieren daar op die pijnelijke plekken wat gevoeliger  zijn voor het gewicht aan kindje wat je mee draagt.

Sterkte nog en succes

Manal

Ja ik herken dat. Pijnscheuten in je bil die doortrekken naar vooral de achterkant van je bovenbeen.

Ik heb het al zo erg gehad dat ik bijna niet meer kon lopen en al helemaal de trap niet op kon. Was een krom oud vrouwtje.

Ben naar fysiotherapie geweest maar helpt niet.

Je kan er niet veel aan doen. Af en toe rusten, maar eerlijk gezegd kom ik daar ook niet zo aan toe.

Ik werk ook op een school. Moet ook vanaf maandag weer beginnen. Zie er ook tegenop.
Ik ben al 34,1 week zwanger. Ik moet tot 31 aug. werken dan gaat mijn verlof in.

En bij jou?

Sterkte ermee.

Groeten Claudia

Doe je wel voorzichtig? Vraag anders even info aan de VK.
Ik ben vorige week door mijn heup gegaan snachts op weg (voor de  3 x) naar de wc. Er werd mij gelijk verteld door mijn collega's dat ik het in de gaten moest houden omdat het ook wel iets anders kan zijn dan mijn heup. Gelukkig was het na een dagje al weer over maar vervelend is het wel. En je loopt er al wat langer mee zo te lezen, dus vermeld het wel ff bij de VK.

Monique

Hallo

Ik heb er ook last van vooral als ik gewerkt heb. Ik heb een administratief beroep en sinds een week er dus last van. Soms ben ik staand aan het bellen want dan trek ik het niet meer. En als ik dan thuis kom van mijn werk en we gaan eten kan ik niet eens meer zitten.
Ik moet volgende vrijdag weer naar verloskundige en als ik er dan weer last van heb dan vraag ik het wel hoe of wat. Ik had ook al gemeld dat ik veel last had van mijn rug en toen vroegen ze me of ik pijnstillers wilde hebben maar daar ben ik normaal al geen liefhebber van en nu al helemaal niet. Ik vond het wel raar dat ze dat vroegen. Als ik thuis ben heb ik er dus minder last van maar dan voel ik weer meer mijn rug en onderkant buik omdat ik dan meer in de weer ben met mijn dochter. Het doet gewoon allemaal pijn en heb het er graag voor over maar af en toe ben ik het gewoon goed zat.

gr angelique

Hoi Kirsten,
Ik heb begrepen dat doordat je bekken weker worden (door een zwangerschapshormoon) ze af en toe kunnen gaan schuiven. Hierbij kan het voorkomen dat een zenuw klem komt te zitten wat voor pijnscheuten in de bil en achterbeen zorgt. Het enige wat hiertegen gaat helpen is om je bekken (of je SI gewrichten) weer goed te krijgen (en de zenuw weer los te krijgen dus). Er is een oefening die hier blijkbaar voor helpt:
Ga op je rug liggen en doe de onderkant van je voeten tegen elkaar. Laat vervolgens je knieen naar buiten vallen (je voeten zo dichtbij je billen als lekker ligt en je knieen zover mogelijk richting de grond).
Dit schijnt je bekken de helpen relaxen. Ik moet zeggen dat het heel prettig voelt.

Wellicht dat dit bij jou helpt? Ik hoop het... anders toch maar even langs bij de fysio - zij kunnen wellicht helpen om alles weer los te maken.

Gr.
KC

Hallo

Ik ben dus al bij de fysio geweest en heb allerlei oefeningen gekregen maar ben dus niet fanatiek met zulke dingen. Ik kan dus ook niet meer op mijn rug liggen en dat maakt de oefeningen dus moeilijker te doen. Heel vervelend allemaal maar het is niet anders. Ik merk het dus nu ook al in mijn linkerbil en dat terwijl ik maar 20 minuutjes achter de computer zit. Als ik op de bank zit heb ik er minder last van, dus zal ook wel met hardheid te maken hebben van stoel. Kussentje meegenomen naar werken maar dat zal al helemaal niet.

gr angelique

Terug
Bovenaan