Zere Billen

Hallo allemaal,

Ik ben al weer een tijdje niet op het forum geweest, maar ja, soms ben je druk met andere zaken.

Toch dacht ik vandaag moet ff op het forum om te melden dat ik een heerlijke creme heb (her)ontdekt.

Zal ff het hele verhaal vertellen. Onze zoon is nu 5 maand en had sinds een week heel erg rode schrale billen. Smeren smeren met sudocreme maar helaas het hielp niet. (normaal gesproken is het met een dag wel over met die creme).. Het werd steeds gekker en de rode vlekken werden zelf iets nat. Ben na 3 dagen ff naar mijn drogist gegaan en heb het probleem voorgelegd, Ach zegt ze probeer het eens met calendulan 0-6 maand is nu speciaal voor babybillen.

Moet je eerlijk zeggen na 1 dag smeren was het al zo goed als over.....

Zijn billen zijn nu weer heel mooi roze ha ha ha, en laat nu de tanden maar komen, want we denken dat het daar door komt.

Groetjes Mirela

PS: Dit moest ik dus ff kwijt, je weet nooit of er misschien iemand iets aan heeft.
 
Hoi ik heb op moment zelfde probleem met mijn zoontje (ook 5 maanden geweest) heeft een aantal dagen diaree en echt schrale rode billen, terwijl ik ze billetjes altijd goed insmeer. Ook een beetje opgezwollen, en erg pijnlijk had je zoontje dit ook???
dan weet ik ook wat ik morgen moet kopen bij de drogist!!
 
Ik heb over rode billetjes gisteravond toch een tip gekregen van een vriendin! Zij had het van een surinaamse vrouw.
Het schijnt dat maizena ook heel goed is tegen rode billetjes en en vooral ook de plekjes die ontstaan. Maizena absorbeert heel veel vocht en is nog heel goedkoop ook. Mijn vriendin heeft het bij haar jongste geprobeerd en binnen 2 uur waren de plekjes voor de kleine niet meer pijnlijk.
 
Terug
Bovenaan