Zere borst Borstvoeding

Hoi dames,

Ik heb sinds gisteren een zere borst aan de zijkant. Ik geef inmiddels 8 maanden BV. Ik dacht eerst aan een verstopte melkklieren maar de borst voelt wel gewoon leeg en slap na voeding. Ook heb ik al gemasseerd en met tandenborstel erop met warmte onder de douche. Het zit echt op 1 klein plekje, voelt als blauwe plek. Herkent iemand dit?

Wat vervelend! Heb je ook andere klachten zoals koorts? Dan is het misschien toch een ontsteking? In dat geval wordt koelen + ibuprofen aangeraden.
Ik herken het verder niet, maar ken je La Leche League? Zij hebben ook een facebookgroep waar veel vrouwen vragen stellen over borstvoeding. Misschien kun je daar proberen!

Geen idee, haha! Misschien een stoot van mijn peuter die ik niet meer herinner! Misschien is het wel zo beurs omdat ik zoveel aan het masseren ben geweest. Dat het propje allang opgelost is en ik door de pijn nog steeds denk dat het verstopt zit. Ik kijk het een paar dagen aan en als het zondag niet beter is dan maandag even huisarts bellen. Ondertussen maar in de gaten houden of ook koorts krijg. Dankje voor de antwoorden 

Hoi, ten eerste wat naar om te horen dat je pijn hebt in je borst na het voeden. Hoe gaat het ondertussen? Is het al wat opgeklaard? Het kan zijn dat het een verstopt melkkliertje is, maar natuurlijk ook een borstontsteking, zoals je zelf ook al suggereerde. Daarvan is het eerste symtoom ook pijn aan de borst na het drinken. Als het dat was, dan zou je het ondertussen weten, want je kan er flink ziek van worden. Mocht je wat meer willen weten over wat dat nou precies is, een borstontsteking, en hoe je het herkent, kan het misschien helpend zijn om onze pagina over borstontsteking na te lezen, die hebben we samen met een medisch expert gemaakt. Misschien helpt het jou, of andere mensen die hier meelezen, om dit nog even na te lezen. Ik hoop in ieder geval dat het niks was en snel is overgegaan. Als je dit leest en je hebt last van je borst(en), schroom dan ook vooral niet om de huisarts even te bellen. Vaak kan de assistente je al vertellen of het raadzaam is om even langs te komen.

Veel succes en sterkte!

Liefs, Hannah - Ouders van Nu

Terug
Bovenaan