zere heupen bij het slapen

Hoe slapen jullie tegenwoordig? Ik best wel beroerd. Was altijd een prima slaper maar heb nu sinds een week of 2 elke nacht onwijze zere heupen (de heup waarop ik lig gaat dan na een tijdje slapen pijn doen), voelt alsof ik op een betonnen vloer lig te slapen. Ik draai wel 20 keer per nacht en word veel wakker en ben dan 's ochtends nogal geradbraakt... Word er chagrijnig van want ben moe en wil 's nachts lekker kunnen slapen.

Hebben jullie dat ook? En zijn er nog gouden tips misschien? Ik slaap al met een kussen onder buik en been maar dat helpt niet voor de heupen.

groetjes,
Iris

Ja, slapen gaat hier ook niet al te best. ik heb veel baat aan mijn voedingskussen.
Zelf heb ik veel last van mijn knieen en rug.
Lekker slapen doe ik al een tijdje niet meer...heb dus verder ook geen tips voor je.
Succes!

Hi,

Ja herkenbaar, dacht eerst dat het aan mijn matras lag, dus inmiddels ben ik 3 proef matrassen verder. Nu slaap ik op een goed matras, maar soms nog last van de heupen. Ik denk dat het komt omdat alles in ons lijf verandert. Ik heb verschillende oefeningen van de fysiotherapeut gekregen voor rug en bekken, die mij wel helpen voor de pijn in de heupen, bekken en rug. Misschien is dat een idee?

Succes en hopelijk lekker slapen vannacht!

Ik herken het wel ja, helaas. Ik heb een heel klein kussentje onder mijn taille (of wat daar van over is, haha) en een dik stuk deken tussen mijn knieen. En dat helpt iets. Maar verder is het volgens mij vooral uitzingen...

Hoi Iris,
Vervelend dat je zo rot slaapt! Ik heb geen pijn in mijn heupen, maar sommige dagen wel last dat mijn buik 'hangt' als ik op mijn zij lig. Daarom ligt mijn voedingskussen naast mn bed en ik die pak ik als het nodig is. Daarnaast vind ik het ook fijn om mezelf in te bakeren met het voedingskussen als ik op mijn rug wil blijven liggen omdat ik last van maagzuur heb. Misschien dat het jou ook kan helpen om wat meer op je rug te slapen? Misschien doen je heupen dan wat minder zeer.
Sterkte!
Liefs,
Mar

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb een soort van oplossing gevonden die redelijk werkt: ons logeermatras... die is minder stevig, normaal gesproken vind ik die te zacht omdat hij zo indeukt, maar nu is het de enige manier om zonder pijn te slapen. Soms nog wat last maar heel veel minder dan eerst, ik slaap er nu wel doorheen.

Alleen niet zo gezellig dat manlief en ik nu tijdelijk even elk op een eigen matras moeten liggen.... Maar ja, ik ben er overdag een stuk gezelliger door en mijn nachtrust is heilig!

liefs.
Iris

Terug
Bovenaan