Zere kiezen, zwangerschaps symptoom?

<p>Hallo,</p><p>Ik ben 5+4 weken zwanger en sinds een week heb ik soms aan 1 kant en soms aan beide kanten veel pijn als ik eet, vooral bij zoetigheid net als chocoladepasta op brood.</p><p>Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de tandarts en aangegeven dat ik denk gaatjes te hebben. </p><p>Zou het ook een symptoom van de zwangerschap kunnen zijn of is het per toeval dat ik nu last heb? Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>En heeft iemand ervaring met boren of iets dergelijks tijdens de zwangerschap? Dus zonder verdoving? Of mag je dan wel verdoving </p><p>Ik heb in mn leven maar 1 gaatje gehad en die is geboort zonder verdoving maar ik heb nu zon last dat ik daar erg tegenop zie.</p>

Hoi! 

Nou nu komt mijn verhaal Haha.. ik ben 28 weken zwanger en heb sinds mijn zwangerschap al 4 wortelkanaalbehandelingen moeten ondergaan. Boren mag gewoon, en verdoving is ook geen probleem. Foto maken mag in jou geval nog niet, omdat je nog in de begin van de zwangerschap zit. Maar dit doen de tandartsen ook echt niet. Ik moest er om zeuren.. terwijl ik gewoon goedkeuring had van mijn verloskundige. 

Ik heb door de zwangerschap ook veel last van mijn tanden/mond. Komt doordat het tandvlees ontstoken raakt door je mindere weerstand. Mijn tips: goed tandenpoetsen, flossen en met zoutwater spoelen. En 2 keer onder je zwangerschap naar de Mondhygienist. Meer kan je niet doen! 
Het kan een hele vervelende pijn zijn, dus ik hoop dat het bij je mee valt en snel verholpen kan worden.

liefs 

Terug
Bovenaan