Zere kuiten

Hallo allemaal,

ik ben nu 22 weken zwanger en sinds een week of 2 heb ik zo'n last van mijn kuiten als ik 's ochtends wakker word. Ze zijn dan helemaal verkrampt en pas na een paar tellen en voorzichtig bewegen zakt de pijn wat af. Wat kan ik hier tegen doen?
 
Hallo, niet gaan lachen hoor, het werkt echt!

Leg een magneet aan het voeteneind van je bed of een stuk sunlight zeep.

Je hebt waarschijnlijk magnesium tekort.

Succes.
 
Ik heb gemerkt dat als het zich voordoet en ik ga gelijk op dat been staan, dat de pijn snel wegtrekt.

Magnesium werkt spierontspannend en zou hier misschien kunnen helpen. Verder schijnt het er gewoon bij te horen (de een heeft er meer last van dan de ander). Ik heb begrepen dat het veroorzaakt word doordat de bloedvaten die naar je benen lopen, door de baby wat in het gedrang raken.
 
hoi Gret

gemene kramp kan dat zijn, schiet er bij mij in als ik mijn benen onderhoeds uitstrek, vooral het strekken van mijn voeten maakt dat mijn kuiten in een kramp schieten. misschien is dat bij jou ook zo? inmiddels heb ik mezelf aangeleerd me niet al te uitgebreid uit te rekken als ik wakker word en om te rekken met mijn voeten juist niet in een punt maar naar me toe. Dat helpt ook tegen de kramp; en is ook wat je doet als je op je voet gaat staan. kun je dus ook in bed doen, teen pakken en 'rechttrekken'

succes

 
hoi!!
ik heb niet echt kramp. maar ik heb nu al een week lang heel erg spierpijn gevoel in mijn kuiten...niet normaal, ik heb niks geks gedaan verder.
en ik eet ook veel bananen....hmmm
ik weet het ook niet.
 
Terug
Bovenaan