zere navel

Hallo, ik ben nu 23 weken zwanger van ons derde kindje. Zo af en toe heb ik een hele zere navel. Het wordt dan echt een bobbel. Je hoeft er dan bij wijze van spreke maar naar te kijken en hij doet zeer. Laat staan als je er tegen aan stoot. Verder gaat alles goed. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met dit probleempje en wat het kan zijn. Ik zit er nu al weer een dag mee.
 
hallo anoniem. Een zere navel ontstaat vaak wat later in de zwangerschap (>30 wkn), als de buik al flink groot is. Het wordt veroorzaakt doordat de druk van binnenuit op de navel zo groot wordt, dat het zeer gaat doen. Ook ingewanden duwen ertegen aan.
Ik weet niet hoe "groot" je buik is, maar het kan dus best zijn dat dit de oorzaak is. Mocht je het niet vertrouwen, dan even de VK bellen!
 
hallo anoniem.

Ik ben nu 37 weken zwanger en ik heb sinds een week ook zo nu en dan een zere navel, hoe gek het ook klinkt. Het komt inderdaad door de druk van binnenuit. En aangezien mijn kindje dwars ligt, is de druk op die plek erg groot! Maar mocht je het inderdaad niet vertrouwen dan zou ik inderdaad even de VK bellen!
 
Terug
Bovenaan