Zere ribben.

Hallo meiden,

Ik ben nu bijna 32 weken zwanger en heb sinds twee weken zulke zere ribben.
Het voelt net aan of ik helemaal beurs ben.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet gaan zitten, en soms ook niet hoe ik moet gaan liggen.
Het is met name net onder mijn borsten en dan loopt het in een boog.
Als het door de kleine komt dan wordt ik toch wel een beetje bang, want ze moet nog veel meer gaan groeien, hoe gaat dat passen dan????
Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie misschien tips om toch een beetje comfortabel te kunnen zitten??

Liefs Muis

Hey Muis,

Ik las pas dat de baarmoederrand nu tot aan de ribbenkast komt en dat dat een drukkend/ stekend gevoel kan geven aan de ribben. Dus het hoeft nog niet je kleintje te zijn.Het kan natuurlijk wel. Je kleintje moet idd nog behoorlijk groeien, maar straks als het indaald zul je wat minder last hebben en wat meer ruimte daarboven, tenminste dat was de ervaring bij de eerste! Ik heb er zelf ook last van, en probeer dan wel eens anders te gaan zitten/ liggen, maar echt veel tips kan k je niet geven. Het hoort erbij, hoe vervelend ook af en toe.

Liefs

Hoi, kan ook niet meer de hele avond op de bank liggen...
Af en toe drukt de kleine op mijn rib...
Als ik het echt zat ben, zoek ik mijn bedje op...

Groetjes Natasja (31wk 1dg)

Heb er inderdaad ook last van, er komt regelmatig een voet tegen mijn ribben aan, best heel errug vervelend!
Ze zeggen dat zodra het kindje iets gaat indalen dat dat wel weer minder wordt...

Hoi Muis,

Ik heb er ook last van gehad, zo net onder je borst. Ik heb er de vk voor gebeld, omdat het al een week aanhield. En het geeft een doof/licht pijnlijk gevoel. Haar antwoord was dat waarschijnlijk mijn middenrifspieren (licht) gekneust waren. Dit komt doordat je borstkast uitzet om plaats te maken voor de kleine. En daarbij kunnen de spieren die tussen je ribben zitten vervelend aan gaan voelen. Als het niet erger werd dan hoefde ik er verder niets aan te doen. Maar bij is het ondertussen weggetrokken. Gelukkig, want het is echt geen prettig gevoel.
Bij mijn 1e dochter had ik trouwens ook last van mijn ribben, maar toen voelde ik echt de onderste ribben. Dit kwam doordat ze haar hoofdje continu hier tegenaan duwde. Dus dat had een andere reden.

Helaas kan ik je geen tips geven wat er tegen helpt. Ik hoop voor je dat het snel een keer over is.

Liefs Jane

Hoi Muis,
Ook hier erg last van ribben/middenrif! Ik voel regelmatig het koppie/kont tegen mn middenrif/ribben aanduwen en dat voelt niet fijn! Misschien niet zo aardig, maar dan duw ik mn kindje weer naar beneden met mijn hand. Op een gegeven moment hou ik het niet meer uit, dus lig veel 's avonds in bed tv te kijken. Dan heb ik er niet zo'n last meer van. Ook merk ik dat ik er voornamelijk last van heb als ik veel gezeten heb, heb ik veel gelopen dat drukt het blijkbaar ook wat minder op elkaar en heb ik er veel minder last van.
Sterkte ermee!
Begreep ik trouwens goed dat jij de mexicaanse griep hebt gehad? En goed doorstaan met zwangerschap?
Voor mij eigenlijk een bevestiging dat ik er goed aan doe om de inenting niet te halen :)

Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan