Zere rug

Hey,
Ik ben nu inmiddels ruim 5,5 week zwanger en heb sinds 2 dagen last van mijn rug. Vanaf mijn midden rug tot naar mijn onder rug en was benieuwd of meer meiden hier last van hebben?

Ik ben nu 7 weken en heb dat ook. Vooral als ik van lig naar zit ga is het pijnlijk. S avonds ook erger dan s ochtends. Ik ga maandag voor de eerste controle naar de verloskundige en dan even vragen of ik er wat mee moet, fysio ofzo.

Oh wat leuk dat je maandag je eerste echo hebt! Ik heb hem de 30e pas. Ben erg benieuwd wat je verloskundige als advies geeft!

Ik ben nu meer dan 12 weken zwanger en heb sinds een week erg last van onderrug en middenrug... Ik dacht eigenlijk dat het door een verkeerde houding op werk kwam. Ging er een beetje van uit dat je pas last van je rug, door de zwangerschap, zou krijgen als je echt een flinke buik zou krijgen... Gelukkig helpt een warme douche en vroeg slapen redelijk maar het zijn pittige dagen zo!

Het kan misschien door je banden rondom je bekken komen. Ze worden wat slapper/flexibeler ter voorbereiding op de groei en bevalling. Ik kan me zo voorstellen dat je rug er ook last van krijgt door de veranderingen. 

Degene die van liggen naar zitten de meeste pijn heeft heb ik een tip: 
Als je ligt, draai op je zij en ga dan rechtop zitten. 

Terug
Bovenaan