zere tepels!!

Hallo

Nou dit komt misschien wel meerderen bekent voor maar ik heb enorm last van gevoelige tepels. Ze zijn verder niet kapot ofzo maar wel wat rood bij de rand en zeer gevoelig!!! De kleine pakt verder wel goed de borst hebben ze mij steeds gezegd en hapt ook wel goed.Alleen soms hapt ze en laat weer een beetje los en zuigt hem dan gelijk weer naar binnen en dat krijg ik niet afgeleerd. Kan het ook gewoon zijn dat ze gewoon zo gevoelig zijn door gevoelige huid. Iemand tips of ideeen???????
Meestal is het ook in het begin maar pijnlijk en als ze goed drinkt wordt het minder gevoelig.Voelt nog wel wat maar dat is meer de stuwing volgens mij. Wat voel je dat goed trouwens!!

Groetjes Marian

Hoi Marian,

Ik heb het ook gehad! Vreselijk, maar toch een heel klein kloofje. Oorzaak te hard kolven... Misschien is dat de oorzaak en niet de kleine. Dus even goed smeren, goed laten drogen. En dan gaat het vanzelf weer over!

Succes

Groetjes Anoesj

Alleen helaas voor mij kolf ik nog niet en probeer toch steeds te smeren maar lijkt niet echt te helpen. Kan het ook zo zijn dan dat je kleine te hard zuigt??? Zeet wel behoorlijk wat kracht namelijk.

Heb ik ook gehad, maar bij mij was dit toch het begin van kloven. Dus zorg er goed voor dat je kindje goed aanhapt, bij mij pakte mijn zoontje ook snel weer de tepel als hij had losgelaten met als gevolg kloven aan beide kanten. En inderdaad na het voeden de tepels even insmeren met wat moedermelk en goed laten drogen.
Succes!!

Hoi Marian,

Pijnlijke tepels worden vaak veroorzaakt doordat de baby niet helemaal goed is aangelegd.  Het naar binnen slurpen van de tepel kan inderdaad ook voor klachten zorgen. Als je kindje de borst tijdens het voeden loslaat, probeer haar dan toch zo zorgvuldig mogelijk weer aan te leggen door eerst te wachten tot ze haar mondje goed wijd open heeft (je kindje moet met haar neusje ter hoogte van de tepel liggen, zodat ze haar hoofdje iets achterover moet doen om aan te happen). Haar tongetje moet dan iets uitsteken. Op bv.com kun je goede informatie over aanleggen vinden ("Als je aanlegt"). Wanneer het aanleggen wordt verbeterd, zullen de klachten snel afnemen.

Groetjes van Yvonne

zie je ook een wondje (kloof?)

Het kan ook zijn dat jullie last hebben van spruw. Je kunt dat ook herkennen aan vreselijke jeuk aan je tepels na je voeding. JE kindje kan witte spikels in zijn mondje hebben, branderige luieruitslag en/of   glossy lipen. Sommige baby's maken tijdens de voedingen, maar ook tussen de voedingen door smak geluiden.
Om het moeilijk te maken... Deze signalen kunnen er zijn, maar hoeven niet.

Als je denkt dat het spruw is, kun je bij je huisarts om middeltjes vragen die de spruw bestrijden. je moet dan wel zowel jezelf als je baby behandelen, anders blijf je elkaar besmetten. Helpen de middeltjes niet binnen 2 dagen is er toch iets anders aan de hand. (bijvoorbeeld een aanlegprobleem)

Terug
Bovenaan