Zere voeten na zwangerschap

Hey mamas,
Hebben jullie na de zwangerschap ook zo’n last van je voeten? En dan vooral als je van de stoel of bank af komt en moet lopen dan kan je niet eens lopen op de voeten de eerste seconden.
Ik ben 30 kilo aangekomen geweest en de helft afgevallen in de eerste weken en moet nog 15 kilo te gaan maar wat doe ik aan die zere voeten?
Qua schoenen heb ik nieuwe schoenen gekocht tijdje geledenmet hele goede vering van Nike die als wolken loopt maar toch maakt niet uit wat ik draag het doet zeer.
Wat raden jullie aan? Huisarts, voeten reflex, podoloog ?

Alvast bedankt :)

ik had op het einde van mijn zwangerschap ook echt zere voeten. 20kilo was ik tijdens de zwangerschap aangekomen plus het feit dat je door de hormonen slappere banden krijgt, resulteerde bij mij in zere voeten. Ik heb daarna zo snel mogelijk geprobeerd om weer om een normaal gezond gewicht te komen. Toen de kilo's er af gingen, verdwenen ook de pijnklachten. 
Veel succes! Het is echt lastig als je voeten de hele dag pijn doen, is ook lekker contra-productief bij het bewegen.. Maar je kan het, de aanhouder wint! Je kan evt wel naar een podotherapeut gaan, kijken of inlegzolen bijvoorbeeld wat verlichting geven (wellicht dat je voeten wat doorgezakt zijn)

Hey mama back 2 you :)
ik heb tijdens en na de zwangerschap ook heel veel last gehad van pijnlijke voeten. Het was bij mij niet aan mijn gewicht gerelateerd (ik was maar 11kilo aangekomen). Bij mij had het veel meer met de reactie van hormonen op m'n lijf te maken, zoals de andere mama al zegt. Elk lijf reageert daar anders op. Ik kreeg bij alle pees aanhechtingen kleine ontstekingen en dus ook die pijn onder mn voeten. Vooral met uit bed stappen. Kon soms echt ff niet meer lopen. Was geen pretje en erg vermoeiend. 

Acupunctuur behandelingen en het slikken van magnesium en omega 3 / visolie supplementen hebben bij mij geholpen. Naast de tijd van de hormonen uitzitten ;) Heeft bij mij uiteindelijk ruim 12 maanden geduurd, maar heb dan ook nog lang borstvoeding gegeven. 

Heel veel sterkte, ik voel met je mee. Uiteindelijk gaat het over. Echt waar, ook dit is een fase ;) Maar heel vaak naar dat kleine wondertje kijken, dat verlicht een hoop :)

Herkenbaar! Heb ik ook een aantal maanden gehad. Volgens mij had het gewoon te maken met het weker worden van de gewrichten. Heb sindsdien ook een grotere schoenmaat. Maar de pijn ging na een tijdje vanzelf weg! 

Terug
Bovenaan