Zes maandenleed...

De titel is dramatischer dan de werkelijkheid hoor...

Maar ik heb twee vraagjes:
* Tijn is nu zes maanden oud en deed altijd braaf na elk flesje (4x) een slaapje van minimaal een uur. Nu wil hij vaak smiddags na zijn flesje van 12 uur niet echt meer graag slapen.

Hoe doen jullie dat met afbouwen van een slaapje. We hebben namelijk het idee dat hij gewoon wat meer wakker is; wat ook heel logisch is als ze ouder worden; toch?

* En wanneer gingen jullie over op 3 flesjes ipv 4?

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Groetjes Judith
 
Hallo,

Lotte onze dochter van 6 maanden zit sinds ze 5 1/2 maand oud is op 3 flessen. Tussendoor krijgt ze fruit, dixsap (veel ze is namelijk errug dorstig) en om 16.30 groente i.p.v de fles die is dan komen te vervallen.
Het slapen kun je volgens mij het beste aan Tijn merken, wanneer hij moe is en wanneer hij echt wakker is. Je kunt na een tijdje zo zien of er een regelmaat in zit en dan hem op die tijden in bedje legt.

Groetjes van Mieke
 
Hoi,

Het is inderdaad zo dat je kleintje staads minder gaat slapen,onze zoon is ook 6 maanden en die zit op 3 flessen.
Ons schema ziet er ongeveer zo uit:

7.30 uur fles 180cc
9.30 uur diksap of water.
11.30 uur fles 180cc + 4 schepjes nutrix.(dit om de middag een vol gevoel te geven tot aan het avondeten).
14.30 uur fruit 2 stuks(gaat bijna op).
17.00 uur groente + toetje(yoghurt of danoontje start.
20.00 uur fles 180cc.

Misschien heb je hier wat aan,

Gr. ASter.


 
Hoeveel je zoontje ´moet ´ slapen is naar mijn mening helemaal afhankelijk van zijn behoeftes. Ik heb verhalen gelezen van kinderen die ´s ochtends 2uur sliepen, ´smiddags 2 uur sliepen en vroeg op de avond ook nog 1 uur met 6-7 maanden. Mijn zoontje is de andere kant van deze verhalen... ´s ochtends een haze-halfuurtje, ´s middags 1 uur (als ik geluk had) en ´s avonds soms een half uurtje, maar niet altijd toen hij 6-7 maanden was. Hij is nu bijna 1 jaar en doet soms nog wel ´s ochtends zijn haze-halfuurtje, slaapt ´s middags ineens gerust 2 tot 2 ½ uur weg en gaat ´s avonds rond 19.30u naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend zelfde tijd. Vanaf zijn geboorte totdat hij een maand of 8-9 was heeft hij altijd veel minder geslapen dan nu. Volgens mij zijn daar geen echte richtlijnen voor, kijk naar je kindje en zie wat hij nodig heeft. Ga op je gevoel af, dat is altijd het beste.
 
Terug
Bovenaan