zes weken zwanger maar kan nog niet genieten

Na een jaar proberen zijn wij bij de gynaecoloog terechtgekomen. Een baarmoederfoto wees uit dat mijn eileiders volledig verstopt waren. Dat was even heel erg schrikken want in een kort ogenblik leek IVF opeens de enige manier om zwanger te kunnen worden. Tijdens een kijkoperatie bleek vervolgens wonder boven wonder dat m'n eileiders wel open waren. Waarschijnlijk had ik een spasme van de eileiders gehad tijdens de baarmoederfoto of was er toch iets van een stagnatie. Half augustus spraken we met onze gynaecoloog af nog een half jaar te profiteren van het feit dat mijn eileiders nu doorgespoeld zijn (dit vergroot de kans op zwangerschap) en dat we, als het niet vanzelf zou lukken, daarna terug zouden komen om te starten met inseminatie.
Ik had er ondanks dit goede nieuws niet echt veel geloof in, maar toch... een testje vorige week wees uit dat ik zwanger ben!! Direct de eerste maand na het doorspoelen van m'n eileiders. Een onwerkelijke droom gewoon.
Ik wil er zo graag van genieten maar het lukt me gewoon niet. Ik heb niet zo heel erg veel last van kwaaltjes (dus weinig bevestiging), wel wat van m'n borsten en boterhammen smaken me niet meer zo. Beetje last van m'n maag ook, ga ook als een trein naar de wc iedere dag (niks geen verstopping waar ze zoveel over schrijven). Maar ja, ik ben ook behoorlijk nerveus, en dat slaat bij mij altijd op mijn maag en trek in eten heb ik dan ook niet.. Ik heb nog een week getemperatuurd om te kijken of hij wel hoog bleef, maar ben daar nu mee gekapt. Want als hij een dag wat lager was raakte ik gelijk in de stress. Net als iedere dag dat ik wat minder afscheiding heb, of mijn borsten lang niet zo gevoelig zijn als de dag ervoor, denk ik dat dat het teken is dat het mis gaat. Gelukkig mag ik 12 oktober al naar de gynaecoloog voor een echo op 8 weken. Pas als dan alles goed blijkt denk ik dat ik pas kan gaan genieten. Stond gisteren in de boekenzaak met een boek over zwangerschap in m'n handen maar durfde het gewoon niet te kopen.
Ben ik de enige die zichzelf zo gek maakt? En wie kan me een beetje geruststellen?


 
nee hoor meid je bent echt nie de enige ik heb echt ook zo lang zitten stressen omdat ik meteen de 1e dag na dat ik nie ongi was een test gedaan en ik bleek zwanger ik hoopte eigelijk dat ik al best ver was maar nee hoor 6 weken idd dus ik heb echt 6 weken inde stress gezeten voor me 1e echo en dat die 12 weken voor bij gaan natuurlijk maar het eneige wat ik je kan advisren is probeer er wel van te genieten zie het zo al shet er eenmaal zit en het zit goied dan is het ook goed ik weet dat het makkelijker klinkt als dat het is maar probeer het maar eens verder echt mega veel suc6 en ik hoop dat je droom ook echt werkelijkheid wordt
 
ik denk wel dat het belangrijk is om niet teveel op symtonen te gaan letten iedere vrouw ervaart het anders de een voelt heel veel en de ander helemaal niks.
uiteraard kan ik me goed voorstellen dat je pas gerust bent na de echo wellicht zou je evenetuueel een vroege echo kunnen krijgen inv je voorgeschiedenis.
je kunt het altijd proberen toch...
ondanks je onzekerheid probeer er toch lekker van te genieten liefs mij
 
hallo,
vergeet niet dat elke zwangerschap niet gelijk is de ene heeft de hele zwangerschap door kwaaltjes terwijl de andere nergens last van heeft.
daarnaast kun nog wel last krijgen van kwaaltjes als je wat verder heen bend.
voor de rest kan ik me goed voorstellen dat jij je zorgen maakt of alles wel goed is,ik denk dat iedere zwangere vrouw dat wel heeft ook ik maakte me erge zorgen of alles wel goed zou zijn en uiteindelijk heb ik er een gezonde dochter voor terug gekregen nu ben ik 33 weken in verwachting van mijn tweede,en ook in deze zwangerschap neem ik zorgen met me mee.toch probeer ik het allemaal positief in te zien dat is toch wel heel belangerijk want als je telkens gestresst bend is dat ook niet goed voor de zwangerschap,probeer toch te genieten van deze wonder voor dat je het weet is je zwangerschap voorbij en heb je er helemaal niet echt van genoten.
dat zou heel jammer zijn want een zwangerschap is zo bijzonder.
veel succes met je zwangerschap.
groetjes
 
Zorgen maken hoort er echt bij, zeker in die beginfase als het allemaal nog zo kwetsbaar is en je nog niks kan voelen.

Toch gaat het volgens mij nooit meer helemaal over. Ik ben nu 41 weken zwanger, de kleine kan elk moment komen en toch ben ik er nog niet gerust op. Ik ben pas blij als ik de kleine kan vasthouden en hoor dat alles goed met hem is. Dan krijg je natuurlijk weer andere zorgen, drinkt ie wel genoeg, doe ik het wel goed enz enz. Een never ending story dat zorgen maken, denk ik.

groetjes, Jane
 
Nee, zoals de anderen ook zeggen, het is niet vreemd!

Ik ben nu 14 weken zwanger en tot nu toe ben ik heel onzeker geweest over mijn zwangerschap, dit ook door een negatieve voorgeschiedenis.

Afgelopen woensdag heb ik voor de tweede keer een echo gehad en daarmee de bevestiging dat het goed gaat met ons kindje.
Toch blijft de ongerustheid. Wel dwing ik mijzelf om meer te genieten van deze zwangerschap want anders is deze voorbij en heb ik nog niet genoten van het zwanger zijn.
Tot nu toe heb ik ook nog niets gedaan wat bij "zwanger" zijn hoort. Spulletjes kijken en dergelijke dingen...

De VK vertelde mij dat ik toch moest proberen om meer vertrouwen te hebben en mij iets meer te ontspannen. Garanties zijn er niet maar vertrouwen hebben mag best! Zorgen zullen blijven tot de veertigste week, en daarna gaan de zorgen over andere dingen...

Ik ga proberen meer te vertrouwen en ik hoop dat jij dat ook kan!!!

Sterkte!!!
Liefs,
Mel
 
Terug
Bovenaan