Zesde ziekte

Iemand ervaring met zesde ziekte?Mijn zoontje heeft koorts gehad en staat vol met vlekjes. Waarschijnlijk de zesde ziekte.<br />Op internet lees ik dat dit zeer besmettelijk is maar vaak onschuldig is.<br />Heeft iemand dit meegemaakt met een kindje jonger dan 3 maanden?Ik ben namelijk bang dat hij zijn zusje aansteekt.. zij js nog maar 1 weekje oud.. we letten erg op de hygiene etc.<br />
 
Bijna alle kindjes maken de ziekte door. Dan heb je het maar gehad. 
Onze dochter kreeg het vorige maand met 14 mnd. 4 dagen hoge koorts en daarna 1,5 dag vlekjes maar opzich weer prima. Hoge koorts blijf ik naar vinden voor haar (en ons). Maar we zien het hier de laatste tijd vaak. Dus ik maakte me verder niet superveel zorgen. Als je bij de vlekjes aangekomen bent is het ergste achter de rug.
 
Ik maak me ook niet veel zorgen om mijn zoontje. Die kan wel wat hebben. Ik maak me wel zorgen om mijn dochtertje.. zij is nog geen week oud..
Volgens mij is deze ziekte niet gevaarlijk vanaf 6 maanden..
 
Aah! In je tekst geef je aan 1jaar ?
Goed in de gaten houden en vooral de koorts als die te hoog is, maar dat is algemeen bekend bij een kindje jonger dan drie maanden.
Probeer ze uit elkaar te houden. Je handen wassen tussen het aanraken van je twee kindjes etc maargoed dat geef je zelf ook al aan?

Als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen voor tips etc.

Sterkte.
 
Oh er stond inderdaad 1 jaar. 
Ik weet dat het een lange incubatieperiode heeft. 2 of 3 weken ofzo voordat de eerste symptomen komen. Dat geeft alweer wat tijd. En met goede hygiene kom je inderdaad ver. Mocht je kleintje toch koorts krijgen zou ik denk ik sowieso even naar de huisarts gaan. Fingers crossed!
 
Terug
Bovenaan