Zetpil 120 of 240?

Ha allemaal,
Mn dochter van 11 maanden heeft hoge koorts 39.5 en wilt niet gaan slapen, ze is oververmoeid want ze heeft overdag ook weinig geslapen. Ze slaapt niet in haar bedje en niet op of bij ons. We geven haar om de 6u 120 mg zetpil maar het lijkt niet veel te doen bij haar. Vanaf 12 maanden mag je 240 mg zetpil geven... ze is een flinke, lange meid. Zit ik dus te dubben... zal ik een 240 mg geven of is dat onverstandig? Wat vinden jullie?

Ja, ik zou ook even bellen naar de huisartsen post. Mijn dochter had met 8,5 hoge koorts en toen bleef de dosering hetzelfde, maar ongeveer na drie uur mochten we haar toen ook nurofen geven. Hierdoor ging het drinken beter. Maar dat liep toen via de huisarts die ook had afgestemd met de kinderarts.
Ik denk eigenlijk dat het niet veel kwaad kan overigens. Zou je niets iets kunnen vinden over het gewicht en de dosering? Het gewicht was nl wel bepalend voor dosering nurofen.

Tuurlijk kan je 240 geven. Als je kind 3 weken vroeger was geboren, had ze het wel al gemogen, denk ik altijd bij die grensgevallen. Lekker geven en hopelijk slaapt ze goed!

Ik heb de hap toch maar ff gebeld voor de zekerheid. Super tip want ik dacht daar zelf niet aan..
Ze gaven aan dat je sws 1x mag over doseren dus dat ze het sws 1x mag maar dan met 8u ertussen en als ze 10 kilo of zwaarder is mag ze sws 2 tot 3 keer daags. En idd nurofen erbij geven. Dat gaan we morgen sws ff in huis halen..
Bedankt voor het meedenken!!!

Terug
Bovenaan