Zetpil 240mg 3x per dag?

<p>Hallo. </p><p>Mijn zoontje is 11 maanden en weegt 9kg. Vandaag bij de huisarts geweest omdat hij al lang aan 't kwakkelen is. Nu mag hij ipv 3x 120mg, 3x 240mg. Maar officieel is dit pr 24 uur. Hoe doen jullie dat? Ik gaf altijd om 7uur, 13uur en 19uur.maar is dus eigenlijk 3 in 12 uur? </p>

Ik zou 7-15-23 uur doen? Misschien moet je m dan wel wakker maken, maar je hebt dan wel de beste spiegel en de meest optimale werking

Er moet minimaal 6 uur tussen het geven van een zetpil zitten. Mijn zoontje is laatst opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar gaven ze hem om 07:00 - 13:00 - 19:00! Dat zou ik dus thuis ook doen. 

Sorry ik vergis me. Er moest minimaal 8 uur tussen zitten. Dus net als wat Mirreltje zegt zou je ze om 07:00 - 15:00 - 23:00 kunnen geven! Succes, hopelijk knapt je mannetje er snel van op. 

Ik geef hier nog 120 mg ze is 8,5 kilo maar de huisarts zei pas mag om de 4 uur maar dat vind ik ook zo gek ?
Maar ik geef er meest ook 3 of 4 per dag wanneer het nodig is !
Ook al zolang aan het kwakkelen. Wat heeft jou kindje ?

Om de 4 uur had ik ook nog niet gehoord.. Mijn huisarts gaf de rekensom tussen de 60 a 90 mg per kilo. Als ik 90mg x9kg doe, kom ik op 810, als ik dit door 3 deel (3 zetpillen per dag} kom ik op 270mg. Dus mag hij 240 mg.. Zo zei zij het. Maar ik zou het zelf nooit zelfstandig wijzigen zonder advies van de huisarts. 
Mijn zoontje heeft deze maand al 2x koorts gehad die een aantal dagen aanhield. Begin deze maand heel verkouden en benauwd en nu diarree en overgeven. 
Ik heb haar gemaild met de vraag of het om de 6uur mag. Hij slaapt altijd door, dus als ik het zo mag blijven geven is dat voor iedereen fijner.. Bedankt voor jullie reacties alvast! 

Om de 4 uur had ik ook nog niet gehoord.. Mijn huisarts gaf de rekensom tussen de 60 a 90 mg per kilo. Als ik 90mg x9kg doe, kom ik op 810, als ik dit door 3 deel (3 zetpillen per dag} kom ik op 270mg. Dus mag hij 240 mg.. Zo zei zij het. Maar ik zou het zelf nooit zelfstandig wijzigen zonder advies van de huisarts. 
Mijn zoontje heeft deze maand al 2x koorts gehad die een aantal dagen aanhield. Begin deze maand heel verkouden en benauwd en nu diarree en overgeven. 
Ik heb haar gemaild met de vraag of het om de 6uur mag. Hij slaapt altijd door, dus als ik het zo mag blijven geven is dat voor iedereen fijner.. Bedankt voor jullie reacties alvast! 

Terug
Bovenaan