Zetpil-gevecht

Hoi allemaal,

Gisteren had Esther nogal last van haar prikjes en erg veel pijn, dus heb ik haar een halve zetpil gegeven. De eerste ging goed. Maar toen die was uitgewerkt en ik haar een nieuw helftje wilde geven, brak er een ware-zetpil oorlog los. Als ik hem naar binnen duwde, perste zij hem zo hard naar buiten dat het ding er letterlijk uit geschoten en gelanceerd weerd (geen gezicht!). Niets hielp: iets verder duwen, minder ver duwen, vochtig maken, vinger er een tijdje voor houden. Ze bleef maar tegendruk geven en zodra ik mijn vinger weg haalde, perste ze een paar keer en lanceerde de pil opnieuw. Op een gegeven moment kwam er zelfs ontlasting mee. Dus ik dacht dat het daar misschien aan lag. Even gewacht tot ze uitgepoept was en toen nog een keer geprobeerd. Maar nee hoor, ze bleef gewoon doorgaan met pillen schieten. Uiteindelijk is het met deze pil na een half uur vechten wel gelukt, maar met het volgende helftje vanmorgen niet meer. Nu gaat het alleen maar om een prikje, maar als ze een keer nog wat zieker is, moet ik haar toch een zetpilletje kunnen geven. Iemand tips?

Groetjes,

Eveline

ps: Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is wel een stoer, pittig klein vechtstertje! Ze heeft duidelijk een eigen willetje. Niet altijd handig, maar wel leuk!

Ook ik heb er wel even om zitten lachen, maar ik begrijp wel hoe rot het is. Zo'n zetpil lost uiteindelijk wel op, maar dan sta je wel een uurtje met je vinger ertegenaan. Ook geen optie, natuurlijk. Als Esther echt zieker is, dan zal ze zich ook wat minder verzetten omdat ze daar dan wat minder energie voor heeft. Verder heb ik geen tips. Laura heeft trouwens ook toevallig een broek vol als ze een zetpilletje heeft gehad, volgens mij wacht zij gewoon met persen tot haar broek weer veilig aan is. Dan ziet haar moeder het niet als ze de zetpil er weer uit perst en dan verstopt ze hem onder een laag poep, zodat ik er nog in trap ook.

Terug
Bovenaan