zetpil na prikje?

Hoi mede moeders,

even een vraagje, mijn dochter moet 20 september voor haar eerste prikje en ik wil uit voorzorg zetpillen halen voor het geval ze er erge last van heeft. Wie heeft er ervaring mee? Is het raadzaam om ze al voor het prikje te zetten of even afwachten of ze er last van krijgt? Zijn de zetpillen gewoon bij de drogist te koop of moet ik hiervoor bij de apotheek zijn. Zijn er moeders die andere middeltjes hebben geprobeerd om de pijn te verzachten? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Linda mv Esmée (17-07)
 
je zal ze zowiezo nodig hebben, dus tis handig dat je ze in huis haalt, alleen pas gebruiken nadat je het besproken hebt met de kinderarts of huisarts. Mijn zoontje was stevig genoeg en hij mocht het al voor drie maand krijgen.

Pas een uur of zo na het prikje beginnen ze er last van te krijgen, als ze er al last van krijgen want dat verschilt.

bij het eerste prikje van mijn zoon had hij twee uur later last, veel huilen, telkens als hij zijn beentje bewoog, dus een zetpil gegeven en werkt binnen 15 minuten. Bij het tweede prikje was meneertje h eel goed gezind en was er niks aan de hand.

Bij het derde prikje hetzelfde als bij het eerste prikje, dus een zetpil gegeven en heeft verder goed geslapen.

Tijdens het verschonen een washandje met koud water natmaken en op de pijnlijke plek leggen, nooit masseren, alleen erop leggen.

Je krijgt trouwens instructies bij het cb dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Het komt allemaal goed, Ik zou dus wel de zetpillen alvast halen bij de apotheek en de leeftijd van je baby vermelden, maar pas gebruiken na overleg met de dokter!

Komt allemaal goed..sterkte!
 
Hoi,

Ik heb mijn dochtertje nog nooit een zetpilletje gegeven na een prikje. Steeds had ze precies 3 uur erna last. Je mocht niet aan haar beentje zitten en als ze hem zelf bewoog deed het ook zeer.
Maar na de volgende voeding was het over en sliep ze als een roosje.
Pas 2 weken geleden heb ik ze voor het eerst een zetpil gegeven omdat ze koorts had. Dus het is wel handig om wat in huis te hebben.

Groetjes!
 
Bij de apotheek verkopen ze zetpillen die een baby van 2 maanden al mag hebben. Die van de drogist zijn pas vanaf een maand of 3, dus zwaarder.
Je kunt dus het beste even langs de apotheek gaan en zelf gebruikte ik de zetpillen pas als het nodig was. Mijn kinderen worden altijd zo'n 2,5 tot 3 uur na de prik ziek, maar voor hetzelfde geld heeft jouw kind nergens last van, dus ik zou nooit vantevoren al zo'n pil gebruiken.
 
Hoi,

Als je slim bent koop je zetpillen vanaf 3 maanden en snijs deze met een heet mesje doormidden want anders kan je bijna de hele verpakking weggooien omdat ze vanaf 3 maanden 120mg mogen.

Dit kreeg ik asl tip van de apotheek.


Gr. Aster.
 
Wij hebben onze zoon Noah, 3 mnd, direct na de prik een zetpil gegeven, hielp volgens ons wel. De avond daarvoor had ik zijn beentje ingesmeerd met arniflorzalf van VSM en ook nog 2x 's-ochtends hierdoor voelde hij volgens ons het prikje niet. Hij heeft geen kik gegeven tijdens het prikken. wel de dag erna even last gehad, een beetje jengelig...
 
Van VSM Bestaan er ook zetpillen van 0 tot 6 jaar de naam ervan weet ik zo even niet uit mijn hoofd maar Als je zoals Sandra al beschrijft eerst het beentje insmeerd met arniflorzalf en na de prik een zetpil geeft gaat het goed Althans bij mijn zoontje werkt het uitstekend.
Gr Cindy
 
Terug
Bovenaan