zetpil voor hoesten??????

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ben eigenlijk van het voorjaar forum 2007 maar misschien kunnen jullie mij helpen.
mijn kleine jongen is flink verkouden op zich geen ramp. Maar 's nachts heeft hij flinke hoestbuien. Nu heb ik wel eens gehoord van zetpillen tegen hoesten, zodat ze minder hoesten. Wie heeft hier wel eens van gehoord?
En is het uberhaupt geschikt voor babay van 3 mnd.

En wat gebruiken jullie voor het hoesten een beetje tegen te gaan?
De meeste drankjes (als je ze  al op deze leeftijd mag hebben bevorderen het hoesten, zoals bisolvon etc)

Nou ben benieuwd alvast bedankt

Groetjes Annegien

Hoi,

toen mijn zoontje een maand of 4 was, was hij ook verkouden met flinke hoestbuien. Dat kon met name ´s nachts soms erg akelig klinken, ik zat dan telkens rechtop in bed en wist niet hoe snel ik bij hem moest zijn. Ben toen naar de huisarts geweest en heb een babyinhalator gekregen. Het hielp goed, hij had het minder benauwd en de hoestbuien waren snel minder.

Succes ermee!

groetjes
Mie

hoi,

Volgesn mij bestaat dat niet. Het enige dat namelijk bewezen helpt is codeine. Codeine is een morfine-achtige stof en mag niet zomaar aan baby's gegeven worden.
Alle andere preparaten die bestaan bevatten of plantaardige middelen en zijn niet bewezen werkzaam of bisolvon-achtige dingen ook daarvan wordt de werking in twijfel getrokken en het zou het slijm oplossen het onderdrukt niet de hoest zoals je zelf al zegt.
Helaas dus. Mijn dochtertje heeft ook heel erg gehoest vorige 2 weken. Vooral s nachts dacht ik dat ze stikte. Uiteindelijk is het weer overgegaan.
Als je kindje er niet leker van is of koortsig is, kun je denk ik beter even langs de dokter gaan. Een antibioticum kan in sommige gevallen dan zorgen dat het its sneller over gaat en in elk geval niet erger wordt
succes!
groeten ELke

jayden heeft dit ook gehad ik heb toen druppeltjes van vsm gehaald en die werkten goed en ik gebuikte ook neusdruppels van daro

groetjes sil

Terug
Bovenaan