Zetpil

Hoi,

Mijn zoontje in 3maanden en heeft gister prikjes gekregen. Gisteravond voelde hij best warm, hij had 38.1 Vannacht is hij elk uur wakker geworden, huilend. Normaal slaapt hij door.
Vanmorgen had hij 37.9
Normaal is hij een hele vrolijke baby, maar niet verdrietig en mopperig. Kan ik hem dan een zetpil geven? Met welke temperatuur geef je zo'n pil?
Ik heb ook nog nooit een zetpil toegediend.. De een zegt eerst de punt naar binnen en de ander, de punt als laatste...
Wie heeft tips? Ze zijn welkom!

 
Hoi. Gewoon een zetpilletje geven hoor! Mijn zoontje had bij zijn laatste prikjes ook last van koorts, 4 lange dagen. Hij wilde ook niet goed eten dus bood ik hem vaker flesjes aan. Het was toen net zo warm buiten en ik was bang dat hij te weinig vocht binnen zou krijgen. Hij had soms 39,7 koorts. Zetpillen hielpen goed gelukkig. Ik deed eerst het puntje erin en had het pilletje eerst nog even in warm water gedoopt, dan glijdt het nog beter vond ik. En natuurlijk niet al te warm kleden bij koorts. Succes!
 
Hoi,
Je kan ook een zetpil geven als je kleine geen koorts of verhoging heeft, maar gewoon omdat ze zich heel naar voelen. Ik zou het zolang het overdag nog te doen is alleen 's avonds voor het slapen gaan geven, zodat hij lekker door slaapt. Te vaak paracetamol geven is schadelijk voor de lever.
Puntje eerst, beetje zalf dan glijd het wat makkelijker.
Het is heel normaal dat ze na de prikjes een paar dagen niet zo lekker zijn, maar is vaak snel weer over.
Sterkte!
Liefs,
Mar
 
Ik deed een zetpil ook eerst even in een glas warm water en dan eerst het puntje, anders heeft dat puntje toch totaal geen zin. En als je zoon zich niet lekker voelt gewoon geven.
 
Terug
Bovenaan