Zeur (en) !

Ik moet even klagen/zeuren,want onze Noah van 10 mnd lijkt niks anders meer te doen!
Dit gaat nu toch al zeker 2 mnd zo,als het niet al langer is. Dacht eerst een sprongetje en/ of tandjes,maar nu met 10 mnd is er nog geen tandje te bekennen en voor een sprongetje lijkt het me wat lang duren. Hij is zo ontevreden en dat begint al gelijk bij het opstaan,al knotternd wordt hij wakker en niks lijkt goed voor meneertje. Een luier verschonen is een hele worsteling,net als het aan en uitkleden. Zodra ik dan onder ben zet ik hem in zijn eetstoeltje en dan begint het gejengel alweer opnieuw,totdat hij dan z,n flesje heeft,dan is hij even stil. Tijdens de boterham die ik hem dan geef,begint hij ookal te zeuren.Hij wilt niet op schoot en niet in de box. Hij lijkt zooo ontzettend gefrustreerd! Hij wilt vanalles wat m niet lukt. Hij kan sinds een mnd zitten,maar nog niet uit zichzelf .Hij begint zich nu wel hoog te trekken in de box,maar staan lukt nog niet,dit zorgt wederom voor frustratie met als gevolg huilen en/ of krijsen! Hij was zo,n rustige en tevreden baby,maar nu lijkt hij inees 180 graden te zijn gedraaid. Wordt er soms zo moedeloos van! :-(
Noah is m,n derde kindje en ik ben wel wat gewent,maar zo zijn m,n 2 oudste niet geweest. Die hadden ook hun fases,maar dat hield niet zo lang aan. Ze konden ook fijn in de box spelen en waren gefassineerd door de tv. Ze keken met die leeftijd best al naar de teletubies of Bumba mijn dochtertje was gek van Dora en daardoor kon ze met 1 al tot 3 tellen! met 1,5 telde ze tot 10! Ze was erg snel
met praten en Dora kijken stimuleerde dat nog meer,maar Noah kan de tv niet echt boeien.Het enige dat hij leuk lijkt te vinden is zijn loopstoeltje.
Verder slaap t hij wel goed. Ik weet niet waar het aan ligt,maar ik wordt er toch wel weer wat onzeker van.Ik kan hem slechts 24/7 entertainen. En als ik dan met hem ga wandelen is hij zo onzettend vriendelijk,dan zeggen ze allemaal. oh wat een vrolijk mannetje,maar ze moesten eens weten hoe chagarijnig hij kan zijn pppffff Hij kan zeker nog lachen en ik hou uiteraard zielsveel van m,n lekker kereltje,maar zijn chagarijnig gedrag heeft momenteel toch wel de overhand,waardoor ik minder kan genieten en ik vaker blij ben,als hij weer in zijn bedje ligt :-( Hoop toch dat dit snel overgaat. Ik denk zelf ,dat als hij eenmaal kan lopen ,dat het dan goed is,maar hij is motorisch niet zo snel als hij zelf zou willlen. Ik denk soms wel,dat het misschien met zijn voorkeurshouding te maken heeft,waardoor hij motorisch minder sterk is.Hij had een voorkeurshouding naar links en heeft daar fysio voor gehad,maar misschien toch eens een bezoekje aan de osteopaat brengen..?...
hehe,zo dat is eruit.Herkenbaar voor iemand....please???? haha

Liefs Donna

Nou hier is het enigzins bekend maar niet zo een lange periode.
Onze dochter heeft het een week of 2 gehad en ik dacht dat het echt te maken had met een sprongetje/tandjes.
Nu kan ze stappen zetten aan de hand, zelf gaan zitten en ze is in een keer heel erg tevreden!
Die periode van 2 weken vond ik ook erg zwaar laat staan 2 maanden.
Ze kon zo ontzettend kwaad worden dat ik haar op een gegeven moment (als ze weer zo een bui had) gewoon neer gelegd heb op een kleed en haar gewoon heb uit laten razen en dat zo steeds herhaald op een gegeven moment had ze in de gaten dat ze geen aandacht kreeg en kroop meteen weer naar ons toe..lachend! hahaha.
En het was over na 3 dagen.
Ieder kindje is anders maar misschien is het een idee.
Het lijkt me ook frustrerend als kleintje dat je vanalles wilt maar niet lukt....

Succes!en hopelijk is het snel over.

pfff wat zwaar!!!!
Ik heb geen tips voor je omdat ik het gelukkig niet herken( tuurlijk heeft onze damen ook mindere dagen maar niet zo lang achter elkaar)
Wil je alleen een hart onder de riem steken! Wat zul jij zo nu en dan kapot zijn en blij zijn dat hij slaapt!
Sterkte en succes!!!!! Nog eventjes en dan kan hij lopen en hopelijk is hij dan minder gefrustreerd!

Hoi hoi,

Jeetje, ik herken het enigszins... Max is ook al een aantal weken vrij snel geirriteerd. Tandjes heeft ie er al 6, dus dat zal het hem niet zijn. Hij wil alleen maar bij mij zijn en wanneer ik hem op het kleed neerleg dan is het ook gelijk niet goed! Ook luier verschonen is hier zo nu en dan hele worsteling... pfff. Ik heb wel gelezen dat ze zo rond de 9 a 10 maanden in een langdurende sprong kunnen komen, die een paar weken kan duren. Dus ik denk dat dat hier het geval is. En waarschijnlijk zal hij dan straks in een keer kunnen kruipen/tijgeren en/of andere dingen! Het enige wat ik kan zeggen, maar ik heb makkelijk praten, ik heb (nog maar) 1 kindje.. pak je rust, zodat je er beter tegen kunt. Maar dat zul je vast ook wel weten.. Maar vervelend zeg! Heel veel succes met je kereltje!

Dankjewel voor jullie reacties dames,

En zei ik gisteren nog wat over geen tandjes....gisteren brak dan toch echt z,n eerste tandje door! hahaah En misschien is het wel wat Friezinnetje zegt een langer sprong en misschien overdrijf ik wel ,als ik zeg dat het al 2 mnd zo is,maar mijn vriend zei dat het toch zeker al 1 a 2 mnd zo is,maar ik houd de tijd niet echt meer bij. Gisteren het boek van oei ik groei nog eens van de zolder gehaald. Ik heb m gekocht bij m,n eerste en ook wat ingeschreven,leuk om terug te lezen en man,wat was ze een vlugge tante! Het feit dat de oudste 2 nu vakantie hebben en al enige tijd veel ruzie maken help niet echt mee,misschien dat ik daarom minder kan verdragen,maar het is niet echt gezellig met 2 ruziende kids en een klagende en huilende baby op de achtergrond. Tijd voor mezelf zit er niet echt bij,maar goed.... dat overleven we ook wel weer ;-) Na regen komt zonneschijn.

liefs

Hi, hier ook herkenbaar hoor!

Warrej was altijd supervrolijk dus toen hij de laatste 2 maanden steeds sneller een beetje uit z'n hum was was ik echt even bang dat zijn karakter aan het veranderen was van een blij ei in een knorrepot...

Maar ook hier een sprong die dus minstens 6 weken heeft geduurd! Nu is hij sinds een week weer helemaal de oude! Blij en gezellig. Tuurlijk knort hij soms nog wel eens, doe wij ook :)

Ik merk niet zoveel anders aan zijn motorische ontwikkeling maar hij slaapt wel ineens van 19.30 tot 06.30 onafgebroken! Da's voor sommigen
normaal maar misschien kunnen jullie mijn topics nog herinneren hierover: tot een week geleden werd Warren nog 2x per nacht wakker.
Ook merk ik dat hij ineens veel meer eet, de hoeveelheid van 1 pot is echt niet genoeg,
er gaat nu ook nog minstens 150ml yoghurt achteraan en soms nog een schep eten! Ook overdag eet hij ineens veel meer! Ik vermoed dat we binnenkort weer nieuwe kleren kunnen

gaan kopen.... ;-)

Maar goed, het gaat dus voorbij, het is een fase!!
Ik geloofde er ook nief meer in, maar echt, het gaat voorbij!

Sterkte!

X
Evje

Wat een lastige situatie zeg!!
Ik ben met Lars naast fysio ook naar een osteopaat gegaan. Hij had ook een voorkeurshouding naar links (nu gelukkig niet meer)... De osteopaat heeft bij ons wonderen gedaan.. Van een klagend mannetje was hij al na de 1ste behandeling al een stuk vrolijker.. In totaal heeft hij iets van 5 behandelingen gehad.. Nu gaat het super!! Je kan natuurlijk altijd gewoon een afpraak maken..Baat het niet dan schaadt het niet.. Succes!!!

Hoi,

Nou meid, misschien kun je je mijn topics nog herinneren van rond april? Toen was Diederik ook al zo'n 2 maanden uit zijn doen. Net alsof hij niets kon hebben. Snel gefrustreerd, huilen, jengelen, niets is goed, het hele plaatje. Ineens kreeg hij toen tanden en toen ging het allemaal heel snel. Hij is nu 9 maanden en tand nr. 4 is onderweg, hij ging zelf zitten, 2 weken later kroop hij en nu trekt hij zichzelf overal aan op. En dan heb je ineens je gezellige, lieve kind weer terug! Ik denk, als ik jouw verhaal lees, dat hij heel gefrustreerd is over het feit dat hij nog niet vooruit kan komen. Het goede nieuws is dat hij die frustratie nodig heeft om 'in actie' te komen. Dus stimuleren en als hij maar een poging tot kruipen doet heel hard juichen. Dat werkte bij Diederik erg goed. Hij klapt nu ook al in zijn handjes en roept: mamamamama en papapapapa. En we oefenen echt niet met hem, het gaat ineens allemaal vanzelf.

Succes!

Terug
Bovenaan