zeur ik ??

hallo allemaal, ik wil graag van jullie weten of ik zeur. Ik ben 25 weken + 5 zwanger van ons 1e kindje. Vanaf het begin van de zwangerschap ben ik i.v.m. hoge bloeddruk bij de gynaecoloog onder controle. Ik gebruik 3 x daags methyldopa en mijn bloeddruk is desondanks 150/90. Na 4 weken vakantie ben ik nu een week weer aan het werk en dat laatste valt niet mee. Ik heb een drukke baan als secretaresse en werk 4,5 dag per week. Ik kan het alleen niet volhouden de hele dag, ik heb telkens na de middag terugkerende harde buiken en ben 's avonds helemaal kapot. Morgen moet ik weer voor controle, moet ik dit aangeven bij de gyn. of is dit zeuren en hoort dit er gewoon bij.
Graag jullie advies.
 
Hoi!

Ik vind helemaal niet dat je zeurt. Iedereen ervaart een zwangerschap anders. Jij voelt wat je voelt. Ik zou het zeker met de gyn. bespreken. Harde buiken zijn een teken van het lichaam en kunnen effect hebben op de sluiting van de baarmoedermond, dus zeker bespreken. Ook zou ik het hebben over het werken, misschien is 4,5 dagen nu gewoon teveel voor je. Je moet maar bedenken dat je voor niemand stoer hoeft te zijn en je een kleintje bij je draagt waar je nu voor moet zorgen. Het zou toch jammer zijn als je al de signalen zou negeren en bijvoorbeeld een te vroeg geboren kindje krijgt.
Mijn advies; Luister naar je lijf en vertrouw op je gevoel.

Sterkte!
 
hee hallo,

Nee, ik vind niet dat dit zeuren is hoor. Er wordt een hele hoop gevraagd van jou lichaam. Het is heel normaal dat je daarom niet meer zoveel kunt als dat je voor de zwangerschap kon. Ze zeggen dat je tijdens de middelste maanden extra energie krijgt, nou die heb ik niet hoor. Gelukkig werk ik maar 2 dagen, ik moet zeggen dat als ik thuis ben met mn dochter en het huishouden, dat ik dan moeier bent dan dat ik een dag op mn werk geweest ben. Ik heb het ook ontzettend druk op mn werk, maar ik hou in mn achterhoofd dat het maar voor mn baas is, ik kan niet meer doen dan ik kan.
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik thuis gelopen wegen bloedverlies en laten met bekkenistabiliteit. De arbo arts deed ook helemaal niet moeilijk.Ik kon rustig thuis blijven want ze nemen geen risico met zwangere vrouwen.
Misschien zou je kunnen bespreken dat je halve dagen gaat werken, je baas moet toch iemand hebben die jou straks tijdens de verlof gaat vervangen, misschien kan hij zo iemand eerder aanemen.

Succes, Ris
 

Hoi

Nee, ik vind absoluut niet dat je zeurt! een zwangerschap vraagt erg veel van je lichaam dus ik zou het zeker aangeven bij je gyn.
Ik zelf werk niet en heb de laatste weken ook last van harde buiken en bekkenpijn, ik vond dat heel erg, omdat ik al niet werk en nu kan ik nog minder maar het is echt belangrijk dat je aan jezelf denkt, ik d8 ook even alles te kunnen blijven doen maar loop nu bij de fysio en heb verplichte rust van een half uur na elke 1,5 uur.
dus gewoon even bellen en aangeven!

liefs sarah 34w zwanger van 1e kindje
 
Inky,



dit is beslist geen gezuer en je moet het heel serieus nemen dat je je
zo voelt. Ik moets bij mijn vorige zwangerschap minder gaan werken
vanwege de te hoge bloeddruk. Ik werkte al vanaf 12 weken 50%.



Jij en je kindje zijn het belangrijkste en ik zou zeker eens de
mogelijkheden van minder werken bespreken. Neem eens contact op met de
bedrijfsarts.



Sterkte

Miep

 
Bedankt allemaal. Ik zal het nu  morgen zeker bespreken met de gyn. Ik wacht ook nog altijd op die extra energie die je in de 2e helft van de zwangerschap zou krijgen volgens de boekjes.... haha. Die bloeddruk is ook zo onvoorspelbaar, dat blijft altijd dreigend op de achtergrond, omdat je daar toch ook meestal voor wordt opgenomen..... als straks maar eerst eens de babykamer klaar is dan komt het allemaal wel goed hoop. Ik hoop dat die harde buiken dan ook minder frequent en minder pijnlijk zullen zijn.
Succes allemaal met jullie zwangerschappen....
groetjes Inky
 
Hoi Inky,
Nou je zeurt echt niet hoor. Ik ben eigenwijs 40 uur per week blijven doorwerken en vorige week (5 weken voor uitgerekende datum) echt gestopt, uit noodzaak ivm bekkeninstabiliteit. Het leek wel of mijn lichaam heeft gezegd: en nou is het genoeg, ik zorg er gewoon voor dat je lichamelijk niks meer kan! En nu kan ik ook al sinds een week niks meer. Te hoge bloeddruk, ik schuifel door het huis, ik kan de deur niet uit, niet autorijden, niks. Dus als je nog een beetje wil genieten van je zwangerschap en straks je verlof, wees dan voorzichtig met jezelf. Je moet ook in staat zijn een kindje ter wereld brengen straks! Dus neem een advies aan van iemand die veel te eigenwijs en te koppig is geweest (en dus niet heeft geluisterd naar dit soort adviezen): luister naar je lichaam en pas op jezelf (en je kleintje natuurlijk!!!).
Sterkte!
Taatje
35w
P.S. ik weet niet of je er open voor staat, maar acupunctuur kan goed helpen om je bloeddruk te stabiliseren. Proberen kan geen kwaad (ik heb er baat bij).
 
Zeuren...als dit zeuren is dan ben ik helemaal erg!! haha. Ik ben ook al van begin af aan om de 2 weken in het ziekenhuis met m'n bloeddruk. Op zich gaat alles goed, maar toch blijft in je achterhoofd de schrik dat hij gaat stijgen. Gelukkig is dat maar 1x bij mij geweest. En toen heb ik een medicijn verhoging gekregen en toen zakte hij weer. Nu ik op het eind loop 36+5 begint hij weer iets te stijgen. Ik ben vanaf het begin erg moe geweest en ben al vroeg 50% gaan werken. Ik vind het knap dat je het nog zo vol houd, maar ik moet eerlijk zeggen dat je het beter rustig aan kan doen. Dan kun je er misschien ook nog een beetje van gaan genieten. Veel succes....en je bent echt geen zeur!
 
Terug
Bovenaan