Zeurende mensen

Hallo allemaal,

Er moet mij even iets van het hart. Ik heb een zoontje van bijna 17 maanden en daar ben ik heel blij mee. Ik heb er heel lang over gedaan om zwanger te worden en ben uiteindelijk met een hormoonbehandeling alsnog zwanger geworden. Voor ik zwanger werd liepen een heleboel mensen te zeuren van "wanneer komen er bij jullie nou eens kinderen?" Die mensen begrijpen niet hoeveel pijn ze daar iemand mee kunnen doen. Nu zijn we alweer een tijdje bezig om zwanger te worden maar dat gaat dus weer niet zo snel. Ik word maar 1 keer in de ongeveer 12 weken ongesteld en zal dus waarschijnlijk weer aan de hormonen moeten. Maar als mensen mij zeggen dat het onderhand weleens tijd gaat worden voor een tweede moet ik me echt inhouden. Laat de mensen toch eens gaan nadenken voor ze zoiets zeggen!! Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Sorry, ik kom nu misschien zelf over als een zeur maar ik kan het niet uitstaan.

Groetjes,
Nanda

Nee hoor Nanda, ik vind je helemaal geen zeur.
Helaas lopen er zulke mensen op de wereld rond.
Ik heb 5 jaar geleden een miskraam gekregen, daarna is mijn hele cyclus in de war geraakt, en ben uiteindelijk ook met hormonen van mijn eerste dochtertje zwanger geraakt. Die miskraam was met 11 weken, en ik had het in mijn enthousiasme al aan wat familie en goede vrienden verteld. Omdat het ruim 2 jaar duurde voordat ik weer zwanger was, gingen sommigen mensen toch rare vragen stellen. Ik kreeg zelfs van iemand te horen dat die eerste zwangerschap zeker een 'ongelukje' was en we nog helemaal niet aan kinderen toe waren.
Inmiddels ben ik de trotse moeder van 2 prachtige dochters, en nu hoor ik weer dat er toch nog wel een jongentje bij moet (een zoon voor mijn man, alsof hij niet blij en trots is met 2 dochters!)  En andere zeggen weer dat 2 kinderen toch wel genoeg is in deze tijd.   Waar halen ze het lef vandaan denk ik soms.
Trek je dus niets aan van deze 'domme' mensen, en zeur lekker verder op het forum hoor...

En succes als je toch besluit voor een 2e te gaan !

groetjes
Melanie

Terug
Bovenaan