zeurende mensen

Hoi medemama's,

Ik ben al die mensen die wat aan te merken hebben op de ontwikkeling of opvoeding van mijn dochter even zat!! Mijn dochter is nu 13 maanden en loopt nog niet. Vind ik prima, ik liep zelf met 17 maanden, kan dus nog even duren haha. Maar dan zijn er altijd van die mensen die dan beginnen te zeuren dat ze 'traag' is, of dat ze een achterstand heeft!! Wat een onzin! Laat die kids alles lekker in hun eigen tempo doen! Ze moeten straks al meer dan genoeg, nu kunnen ze nog even lekker klein zijn! Normaal kan ik er prima tegen, maat het zit me nu even hoog. Ben ook benieuwd of er meerdere mama's hiermee te maken hebben.

Oh ja, mijn dochter loopt netjes overal langs en stapt heel mooi mee met beide handjes goed vast haha.

Bedankt voor het aanhoren!!
 
hihihi, klaag maar raak hoor. trouwens, los lopen hoort bij de leeftijd tussen 15 en 18 maanden. Heel normaal dus dat je dochter nog niet los loopt. Lekker zelf laten ontdekken toch....

Ik heb vaak de andere kant van het verhaal. Mijn beide kids zijn erg snel in de ontwikkeling. Ik kan dus bijv. op mn werk nooit is trots zeggen dat ze iets gezegd of voor het eerst gedaan hebben, dan ben ik meteen een opschepper.....

hihihi, heb ik ook meteen ff geklaagd hahaha
 
hoi ciomama,

jouw dochter is nog 'maar' 13 maanden.
mijn dochter is 20 maanden en loopt nog niet los. aan de tafel loopt ze wel rondjes en nu is ze druk bezig met zich zelf te leren optrekken.
we hebben er nu ook fysio bij en ik zie echt al vooruitgang bij onze kleine meid.
ik was zelf ook een late.
tuurlijk af en toe baal ik wel dat ze 'langzaam' is, maar ik weet ook dat ze er wel komt.
ze is verder echt een schatje en je kan haar overal mee naar toe nemen.
dus ja, dan heb ik liever een kindje dat wat langzamer is, maar wel heel lief dan een kindje die al met 11 maanden los loopt en die overal waar je komt aan het krijsen is.
 
Lekker laten zeuren die mensen!

MIjn dochter er ook ruim 13 maanden en loopt nog niet. Ze terkt zich op tot staan en dat was het.

Als mensen opscheppen dat hun kind al vroeg loopt, dan zeg ik: mijn dochter doet het lekker op haar gemak. En dat is voor mij ook lekker want ik hoef er niet achteraan te rennen.
En dan zie je ze vaak toch een beetje jaloers kijken hahaha.

 
Hoi

Mijn kinderen liepen met 16-15-13 maanden toch wel veel verschil, te vroeg lopen is ook niet goed, kruipen is juist heel goed voor de ontwikkeling van de hersenen.
Niet luisteren naar t commentaar van andere.

Gr MJ
 
Mensen blijven toch zeuren hoor.
Ik gaf borstvoeding en in het begin krijg je reacties: wat goed bij mij lukte het niet.
En na 6 maanden krijg je reacties: ga je nog niet stoppen?
Waar bemoeien mensen zich mee?

Of als de kleine ligt te huilen, dan ga ik er heen om te kijken wat er is. Zeggen ze: lekker laten huilen dat is goed voor de longen.
Nou ja zeg alsof een baby'tje van 2 maanden oud huilt om de longen te trainen. Die huilt omdat er iets is, en ook al kan ze nog niet zeggen wat er is, en ook al kan je niet bedenken dat er wat is, dat wil nog niet zeggen dat er niets is.
En later krijg je te horen: wat heeft je mind toc veel zelfvertrouwen, tja mijn dochter weet dat ik wel help als er iets is, dat heeft ze van kleins af aan geleerd...
 
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier dus last van heeft haha!! Dat van het laten huilen ken ik ook ja. Mijn schoonouders zijn helemaal van het 'laat maar huilen, ze worden vanzelf wel stil'. Nou, ik dus niet! Nu soms wel hoor, maar als ze echt huilt dat er iets is (en als moeder hoor je dat gewoon) dan ga ik er altijd heen, en altijd is er dan ook wat.

Ik vind het ook zo'n onzin dat sommige kids 'langzaam' zijn. Iedereen heeft zijn eigen tempo. Doen ze het vandaag niet? Dan misschien volgende week wel. Als ze maar zindelijk is, kan praten en dus kan lopen als ze naar school moet ben ik tevreden hihi!!

 
Hey,

Ik snap je frustratie. alles wordt tegenwoordig afgemeten. Loïs kroop 'pas' volgens de mensen met 11 maand, wel op handen en knieën. Bij het CB zeiden ze: "Normaal teigeren ze eerst nog een beetje en pas met 15 maand moet het op handen en knieën." Dus de mensen kletsen veel en laat ze maar kletsen, ze weten vaak helemaal niet wat snel/langzaam/gemiddeld is.
Vaak zijn de kinderen die traag zijn met motorische zaken, meer ontwikkeld op andere gebeiden zoals praten.
Loïs loopt nu ook, maar 'pas' met 16 maanden, terwijl je met 18 maanden pas hun eerste stapjes moeten kunnen zetten... dus dat hoeft dan ook nog niet eens hele stukken los, maar een paar meter bijvoorbeeld of een flink stuk aan 1 handje vast...

Laat de mensen maar kletsen. ik vind het trowuens wel heel vervelend dat mensen zich ongevraagd mogen bemoeien met de opvoeiding of ontwikkeling van je kind. dat begint al in de zwangerschap: je buik is al van iedereen en iedereen wil alles van je weten... en als het kind er is heeft ook iedereen er wat over te zeggen... en als het zich gaat ontwikkelen heeft ook iedereen zijn woordje klaar.

Heel irritant!
 
Terug
Bovenaan