Zeurende pijn buik

Goedemorgen dames, <br />Ik ben 24 weken zwanger en ik heb voor het eerst last van zeurende pijn in mijn buik. Het is heel licht en ik heb er niet veel last van, maar ik zou wel de oorzaak willen weten. Op google las ik dat het kan duiden op een blaasontsteking, waar ik gevoelig voor ben want ik heb het eerder gehad voor de zwangerschap. Ook las ik dat je tijdens de zwangerschap andere klachten bij blaasontsteking hebt dan normaal. Zo heb ik bijvoorbeeld geen branderig gevoel bij het plassen, maar plas ik wel vaak en niet in grote hoeveelheden. Zijn er vrouwen die blaasontsteking hebben gehad tijdens de zwangerschap en de klachten die zij toen hadden kunnen delen? Alvast bedankt!<br /><br /><br />
 
Zelf geen ervaring mee, maar als je er gevoelig voor bent, zou ik zeker even je urine laten nakijken! Het kan tijdens je zwangerschap inderdaad minder opvallen, waardoor het eerder uitloopt op een nierbekkenontsteking, en dat is wél gevaarlijk voor je kindje!
 
Heel veel plassen, ik heb er waarschijnlijk 3 weken mee rond gelopen en kwam er pas rond week 25 achter... Kleine beetjes plassen dus maar niet branderig, gerommel iets onderin mijn buik en voor de rest moe moe moe. Daardoor ook meer 'last' van alle andere zwangerschapskwaaltjes, mijn lijf vond het allemaal wat zwaar maar echt 1 duidelijke oorzaak kunnen pinpointen luktw dus niet. Hierdoor ook te lang mee doorgelopen en pas toen ik echt aan de bel trok dat ik zo ontzettend moe was en mijn ijzer goed bleek te zijn kwamen we achter de blaasontsteking. Dus het kan heel raar lopen. Ik had ook geen koorts of iets, wel toen ik er te lang mee had doorgelopen rugpijn thv mijn nieren.
 
Ik heb een paar weken geleden nog een blaasontsteking gehad en bij mij was het vooral wat lichte zeurderige buikpijn en moeite hebben met (uit)plassen en inderdaad vaak moeten plassen. Verder had ik nergens last van. Het is vooral dat er bij een checklist van de verloskundige stond dat je bij buikpijn altijd urine moest laten controleren, wat ervoor heeft gezorgd dat ik het heb laten controleren. Niet doordat het nu z'n typische klachten waren. Dus ik zou het zeker even laten checken. En laat het (als ze dat niet uit zichzelf doen) altijd even op kweek zetten. Bij mij gaf de gewone dipstick aan dat alles negatief was, maar uit de kweek bleek dat ik toch blaasontsteking had.
 
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan toch maar voor de zekerheid ga laten checken, omdat geen van jullie typische klachten van een blaasontsteking had/heeft en de klachten die jullie noemen ook dingen zijn waar ik last van heb
 
Terug
Bovenaan