Zeurende pijn in knieen, hormonaal?

Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels een hele trotse moeder geworden van een derde zoon (nu alweer 10 weekjes oud), en heb nog 2 zoontjes van 2,5 en 3,5. En voor mijn laatste zwangerschap kreeg ik last van mijn rechter knie, zeurende pijn bij het opstaan en bewegen, ook s'nachts bij het strekken giert het er door!! Echt een hele pijnlijke zeurende pijn. Na wat bezoekjes aan de fysio kwam ik er weer van af, heeft wel een paar maanden geduurd. Halverwege mijn laatste zwangerschap begon het weer, en inmiddels ben ik bevallen en is het vlak na mijn bevalling weer veel erger geworden!!! Ik heb geen zin in opnieuw fysio, het is ook geen slijtage, er is al een foto gemaakt van mijn knie. Nu kon ik vanmorgen merken dat ook mijn andere knie begint te zeuren. Wat kan dit zijn?? Het is dat gevoel dat je je knie MOET bewegen.. en dan is het heel pijnlijk. Als ik bijv. op de bank zit en ik wil mn been op tafel zetten, dan lukt dit bijna niet. En bij het traplopen hoor je telkens knak, knak.. brrr.

Herkent iemand mijn klachten?
Hopenlijk hebben jullie tips voor me.

Groetjes mammma
 
Hoi!

Het klinkt mij een beetje als reuma-achtige verschijnselen in de oren of een variant daarvan. Bv. reumatoïde artritis. Wellicht eens met je huisarts bespreken? Familie van mij had hier ook last van, maar die had het eigenlijk altijd behalve tijdens zwangerschappen. Succes ermee!

gr. Louise
 
hoi,

ik denk gelijk aan twee dingens als ik verhaal lees, want mijn moeder heeft dezelfde klachten gehad en uiteindelijk bleek het reuma te zijn en ze had ook miniscus aan haar knie, ik zou opnieuw een foto laten maken want bij haar hebben ze het ook niet gelijk gezien het kan zijn dat je in een beginstadia bent waardoor het op de rontgenfoto nog niet gelijk opvalt, ga het in ieder geval opnieuw laten nakijken, ik wens je in ieder geval beterschap

succes xxx
 
Aller eerst nog gefeleiciteerd met je kleine.Ik zou gewoon weer naar de fisio gaan,zij weet je klacht en zij kan jou eventueel ook doorsturen voor een nieuwe foto .
ik zou niet blijven aan modderen want je hebt je benen echt nodig ik zou daar zuinig op zijn .
en met pijn blijven lopen is ook geen optie .
heel veel succes
liefs evelien
 
Hey hallo,

Bedankt voor al jullie tips. Het is echt super vervelend, ik hoop niet dat het reuma is. Het zit verder niet in de familie. Zou het misschien met de luchtvochtigheid te maken kunnen hebben? Weersveranderingen. Ik wil binnenkort wel weer naar de huisarts als dit zo door gaat. Ik ben 25 jaar, dan mag je toch nog niet zo veel last van je knieen hebben! Volgens mijn vader kan het ook zijn, omdat ik gewoon minder beweging heb gehad tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap, dat mn spieren nu overbelast raken doordat ik ineens weer van alles oppak. Ik werk in de thuiszorg, dus ik kan dit er niet bij gebruiken. Binnenkort maar weer is naar de h.a. bedankt voor jullie reacties!

Liefs mammma
 
Terug
Bovenaan