zeurmoeder

Ik moet even van me afbabbelen, want voel me een beetje een zeurmoeder op school.
Onze school doet veel leuke dingen met de kids, helemaal top natuurlijk, bv schoolreisje, dagje naar bos, en ga zo maar door. Maar er is 1 probleem, ze zijn dan altijd pas na schooltijd terug op school, dus bv later dan 15.15uur. Opzich niet een probleem voor een keer, maar het is nu al een aantal keren voorgekomen dat de klas/school later terug is en daardoor moet mijn zoon dan de zwemles overslaan (15.30 begint de les dus moet hij in het water liggen, andere tijd is hier niet mogelijk helaas op het zwembad). maar de lessen die we niet gaan zwemmen moeten wel gewoon betaald worden. Volgende week is er weer een uitstapje en ja ze gaven meteen aan dat ze waarschijnlijk later terug zijn, dus daar gaat weer een zwemles. Ik heb er iets van gezegd dat ik dat niet normaal vindt en dat het me geld kost steeds, het is me al duur genoeg. Er werd raar gekeken en gezegd we wisten niet dat die lessen wel betaald moesten worden. Ik heb een briefje gemaakt met erop dat ik zelf wil rijden (ze zochten chaffeurs) en dat ik dan met mijn groepje zorg optijd op school te zijn, en als ik niet gelood wordt als hulp ouder dat ik mijn zoontje dan kom ophalen om optijd te wezen. Ben ik en zeur of zouden jullie dit ook doen? (ps ik heb nog geen antwoord van de juf vernomen).

nee ik vind beslist dat jij geen zeurmoeder bent!!
de zwemles is belangrijk en als die niet verplaatst kan worden heef school daar maar rekening mee te houden.

Hoi,
Ook ik vind zwemles voorgaan hoor.
Het kost inderdaad genoeg, en mijn dochter zwemt op woensdagmiddag, dus dan is er ook regelmatig een feestje oid.
Ze gaat dan even naar het feestje, waar ik haar ophaal, en gewoon ga zwemmen.
Mij kan het echt niet schelen wat anderen zeggen, ik vind dit belangerijk!!
Gewoon doen dus wat je al doet, gewoon ophalen..en gaan.
Groet R

Duh jij bent echt geen zeur hoor! Zwemles is erg belangrijk en het is zonde als je de lessen die hij daar niet kan volgen wel moet betalen.
Wij hebben hetzelfde probleem gehad en telkens bij dezelfde juf. Op de dagen dat ze die juf hadden kwamen ze veel later thuis.
Dus op een ouderavond iets van gezegd... 'ja maar ze blijven wel eens bij school hangen'. Wij aan de kids gevraagd. Nou bijna huilen. Dat was namelijk niet eerlijk want dat deden ze nooit behalve als ze het tussen de middag tegen ons hadden gezegd,
Ik weet wel dat ze kunnen liegen natuurlijk maar na die ouderavond waren ze altijd op tijd!! En de juf zei ook niet meer zo vrolijk gedag als voorheen dus dan weet ik wel aan wie het ligt. Vooral ook omdat we van andere ouders ook hoorde dat ze hier mee zaten.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben meegegaan als begeleider. En   heb met de ouders van mijn rijgroepe afgesproken dat hun optijd bij school moesten wezen. En dus ben ik eerder weggegaan uit het bos en zodoende waren we mooi optijd voor de zwemles.

Ik ben meegegaan als begeleider. En   heb met de ouders van mijn rijgroepe afgesproken dat hun optijd bij school moesten wezen. En dus ben ik eerder weggegaan uit het bos en zodoende waren we mooi optijd voor de zwemles.

Terug
Bovenaan