ZEZ aanvraag bij UWV

Hi allemaal,

Zijn hier meer ZZP’ers die een ZEZ uitkering hebben aangevraagd maar al heel lang wachten op een reactie? Heb wel de ontvangstmail gehad maar dat is inmiddels alweer 7 weken geleden. Ik weet dat ze langer de tijd mogen nemen, maar ik ben nu 33 weken en zou graag weten waar ik aan toe ben.
Heb overigens het urencriterium gehaald vorig jaar, maar weet dan nog niet wat je dan precies krijgt per maand.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik heb het aangevraagd en binnen 3 dagen een bevestiging gekregen dat het binnen was gekomen.
Ik zit nu ook te wachten.
Als ik dinsdag nog niets heb gehoord ga ik ze bellen.
In jou geval zou ik vandaag nog bellen!

Hi! Ik heb het UWV toevallig deze week gebeld en ze geven aan dat het tot 8 weken na ingaan van de ingangsdatum van het verlof kan duren totdat je de beslissing te horen krijgt. Vorige keer kreeg ik het veel eerder te horen, maar denk dat ze het nu extreem druk hebben door alle aanvragen ivm corona. Je krijgt als zelfstandige maximaal het geldende minimumloon uitgekeerd. Ik heb overigens mijn aanvraag eind december gedaan.

Even een update:

15 maart startte mijn verlof. UWV gebruikt die datum om vast te stellen of je recht hebt op de ZEZ. Na 2 dagen was mijn uitkering toegewezen. Met ingangsdatum 15 maart en uitbetaling is 4 dagen na toekenning. ??

Terug
Bovenaan