zich niet lekker voelen......bloed laten prikken???

Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 jaar voelt zich sinds de geboorte van zijn zusje (nu 4,5 mnd) niet lekker..... In het begin dacht ik dat het door alle veranderingen met de geboorte van zijn zusje kwam. Binnen een maand of twee heeft hij de nieuwe situatie geaccepteerd en lijkt het nooit anders geweest te zijn.

Nu komt mijn probleem. Toeval of niet, maar sinds de gezinsuitbreiding voelt mijn zoontje zich niet lekker. Hij ziet lijkbleek, heeft  regelmatig verhoging, heeft 2 keer penicilline-kuren nodig gehad ivm bacteriële infectie aan de keel-amandelen en een infectie aan de huid, is vaak verkouden en sinds vandaag opgezette kliertjes onder zijn oortjes. Daarnaast is hij oh zooo moe!! Om 07.30 staan we op en dan is hij om 10.00 alweer moe....  Hij wil dan alleen zijn knuffel en lekker  tutten op z'n speen en op de bank hangen.  De huisarts heeft hem verscheidene keren onderzocht maar heeft het niet kunnen plaatsen. Zijn voorstel was om eens bloed te laten prikken bij hem, ik wil graag weten wie dit ziekte-patroon herkent en hoe het bloedprikken is gegaan bij jullie kleintjes.

Liefs Sabine

Hoi,
HEt lijkt op het ziektebeeld van een kindje van mijn werk.
Zij bleek bloedarmoede te hebben en de ziekte van vijver. Maar ja dat is wat zij had. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jou kindje dit ook heeft.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat er iets uitkomt.
Groetjes

Hoi Sabine,

Vooral dat moe-zijn klinkt heel herkenbaar. Ook mijn zoontje zegt steeds dat hij zo moe is. Ik merk het ook aan hem, hij is hangerig en huilerig. Als ik hem extra in zijn bedje leg, gaat hij ook echt slapen. Omdat ik mijn anders zo ondernemende en energieke mannetje niet ken zo, ben ik naar de dokter gegaan. Hij gaf, net als jouw huisarts, aan bloed te willen prikken. Geen leuk vooruitzicht maar we hebben het toch gedaan. Het belangrijkste is immers dat de oorzaak gevonden wordt!
De uitslagen zijn nog niet binnen (hopelijk morgen) dus dat is nog even afwachten. Het bloedprikken hebben we trouwens in het ziekenhuis laten doen (op aanraden van de huisarts) omdat ze daar veel handiger zijn in het prikken op kleine kindjes. Het prikken viel ook best mee. Natuurlijk heeft hij wel dikke tranen gehuild (die buisjes vullen is ook best eng) maar het leed was ook redelijk snel weer geleden. Succes!

Groetjes
Suzanne

Terug
Bovenaan