Zichtbare buik met 8,5 weken. Tweeling?

<p>Hoi iedereen,</p><p>Gelukkig is het nog dikke truien weer of ik zou ons geheimpje niet lang meer kunnen verzwijgen door de vrij zichtbare zwangerschapsbuik die ik al heb.. Degene die het al weten reageren allemaal met 'dat wordt zowieso een tweeling' nu is mijn vraag: op 6 weken hadden we al een echo gehad, had dit een tweeling geweest zouden we het dan al niet gezien hebben? ?</p>
 
Op deze termijn zegt je buik helemaal niks. De baby (of baby's) zitten nog achter je schaambeen en zorgen nog niet voor een grotere buik. Wat wel kan gebeuren is dat je darmen opzetten door de veranderende hormonen. Ik had dit ook aan het begin van de zwangerschap heel erg, echt al een zwanger buikje. Met een week of 12 verdween dat ook weer omdat mijn darmen toen weer normaler gingen doen.
Een tweeling zien ze in de meeste gevallen op de eerste echo inderdaad ook al, dus als het niet gezien is heb je grote kans dat het er echt maar één is.
 
Je buik zegt niks over of het een tweeling is. Ik had met 8 weken ook al een buikje maar heb echt maar 1 dochter.. kreeg de hele zwangerschap de vraag of het een tweeling was omdat mijn buik zo enorm was

En lijkt mij dat met een vroege echo toch 2 vruchtzakjes te zien moeten zijn. Bij mijn schoonzus was dat wel zo met de tweeling.
 
Ben nu voor de tweede keer zwanger en mijn buik ont6oloft al met 7 weken. Kan mijn normale broeken dan al niet meer aan en vooral in de avond is het echt al een zichtbaar baby buikje. Wil niks zeggen over tweeling of niet .. gelukkig hier gewoon 1 kindje beide keren
 
Het zou kunnen dat de tweeling niet gezien is, maar de kans is vrij klein.

Ik heb met 6 weken een miskraam gehad, een week later een echo ter controle waarop een lege vruchtzak te zien was.
Weer een week later een echo via de gynaecoloog en daar bleek een compleet vruchtje te zitten met een kloppend hartje.
Ondertussen hebben we een gezonde zoon die dus de helft van een tweeling is.
 
Zelfs een tweeling is nu nog zo klein dat het niet je bekken uit komt. Maar ik heb beiden zwangerschappen wel al snel een buikje gekregen. De tweede keer liep ik zelfs met 7 weken al in zwangerschapsbroeken, omdat ik mn eigen broeken niet dicht kreeg en die deden gewoon pijn. Je darmen zetten soms echt enorm op. En bij mij trok het niet na 12/13 weken weer weg, ik groeide gestaag door beide keren ? allebei 1 kindje
Ik heb ook echt een enorme buik gehad met veel vruchtwater en een groot kindje. Nu 27 weken en weer een grote buik. Er wordt me nu al gevraagd wannneer ik moet bevallen en of ik al met verlof ben. Weer een grote baby en veel vruchtwater. Ik heb de opmerking: weet je zeker dat het er geen twee zijn? al zo vaak gehoord. Nou na 6 echos hoop ik dat wel zeker te weten ja haha!
 
Hoi!
Lastig hè die buik na een paar weken!
Ik heb met 5 weken een (inwendige) echo gehad en daar konden ze op zien dat er twee vruchtzakjes waren. Ze konden toen bij 1 zien dat deze gevuld was en bij de 2e konden ze dat niet goed zien. Op 7 + 3 nog een (inwendige) echo gehad en daarop was duidelijk te zien dat er 1 gevuld vruchtzakje was. Voor ons geen tweeling dus. Ze zouden dit dus wel moeten kunnen zien op de echo.
 
Terug
Bovenaan