Zichzelf slaan

Hoi meiden!
Wilde weer even wat in de groep gooien hier.... Onze knul (woensdag precies 1,5 jaar ) doet de laatste tijd wel erg vreemd als ie boos is. Dan mept ie zichzelf namelijk in z'n gezicht!? Ik heb het wel eens vaker gezien dat ie dat deed, maar nu is het echt heel erg. Als ie boos word (en dat gebeurt nogal eens op een dag, omdat ie zooooveel wil maar gewoon niet alles kan/mag), dan gaat ie huilen en mept ie zichzelf dus met 2 handjes in z'n gezicht. En dat gaat soms best hard. Snap er echt niets van. Herkennen jullie dit? Moet ik me zorgen maken?
groetjes,
Kipling

Hoi Kipling,

Goh wat herkenbaar zeg, Casper begon dit, een paar weken geleden,  ook opeens te doen. Op dit moment slaat hij zichzelf niet meer maar bonkt hij (heel hard) zijn hoofd op de grond. Pure frustratie omdat iets niet lukt. Ik heb ergens gelezen dat je dit soort gedrag moet negeren maar dat is echt ontzettend moeilijk.
Succes ermee

Deborah.

Hoi Deborah,
Fijn om te horen dat iemand het herkent. Maar goh, bonken met z'n hoofd lijkt me ook niet lekker.... Ik ga er maar vanuit dat het iets tijdelijks is en dat het vanzelf weer over gaat. Vandaag was het bijvoorbeeld alweer stukken minder dan gisteren. Eind van de maand moet ik naar het consultatiebureau, dus dan zal ik het ook even vragen.
groetjes,
Kipling

He Kipling,

Ook voor mij herkenbaar. Ik heb een zoontje van 1.5 en als hij boos is of hij mag iets niet dan gaat hij bijten, in zn eigen arm of in zn speelgoed. En huilen natuurlijk! Ik heb ook gelezen ergens dat je het negeren moet. Erg moeilijk soms!!

groetjes

Terug
Bovenaan