Zie het even niet meer zitten...

Hoi allemaal,

Hier even een huilbuitje van mij. Ik zie het even helemaal niet meer zitten... Esther (9 weken) huilt steeds meer. Het is niet zo dat ze aan één stuk door krijst. Eigenlijk huilt ze helemaal niet vreselijk veel als je het optelt. Maar ze lijkt nooit tevreden, behalve misschien na haar ochtendvoeding een uurtje. Daarna begint ze met jengelen, huilen en krijsen zodra het ook maar even niet gaat zoals ze wil. Niets lijkt goed. Eerst werd ze nog wel stil als ze bij mij lag, maar dat is nu ook niet leuk meer. Rondlopen door huis is 5 minuten leuk en daarna ook niet meer. En zodra ik alleen maar naar de bank kijk begint ze al te krijsen. Knuffelen is er ook niet meer bij, zodra ik haar tegen me aantrek zet ze al een keel op. De enige manier om haar stil te krijgen is op stap gaan met de wandelwagen of de auto. Van pure ellende heb ik nou maar zo'n mobile op batterijen gekocht dat 3 kanten tegelijk opdraait enzo. Toen ze net huilde en ik haar niet kon troosten, heb ik haar daar onder gelegd en nu ligt ze zoet te kijken. Aan de ene kant fijn, want ik heb even mijn handen vrij. Maar ik moet zeggen dat het wel steekt dat ze bij mij niet stil wordt, maar van zo'n stom apparaat wel!!!
Lachen doet ze niet of nauwelijks. Eén keer dacht ik het echt te zien en daarna een paar pogingen tot, maar volgens mij is het meer dat ik het wíl zien dan dat het echt zo is. Het is niet duidelijk een lach. En zelfs wat wij dan maar 'lachje' noemen heb ik niet meer dan een keer of 4 gezien.
En om het feest compleet te maken zit ze nu ook weer op 6 voedingen, waardoor ze weer minder te drinken in de fles mag om onder de liter te blijven, zodat ze nu ook nog krijst van de honger vanaf gemiddeld een half uur voor etenstijd.

Ik merk aan mezelf dat ik me steeds vaker aan haar irriteer: je hebt geslapen, je hebt gegeten, ik heb geprobeerd je te knuffelen, ik probeer je te vermaken....WAAROM IS HET DAN NOG STEEDS NIET GOED???? Het lijkt zo ondankbaar. En dan wijs ik mezelf meteen weer terecht: het is nog maar een klein baby'tje, ze doet het niet om mij te pesten, blijkbaar voelt ze zich niet fijn. Maar als ik dan van andere mensen hoor hoe goed het met hun kindjes gaat, of ik ga op bezoek bij iemand van de zwangerschapsgym en ik zie dat haar kindje zich zoooooo'n lange tijd zelf vermaakt en dan meteen lacht als je haar oppakt, dan ben ik wel stikjaloers! Niet netjes, maar wel waar.

Dat moest ik even kwijt. Even alle zelfmedelijden eruit. En nu ga ik snel weer weg, want de mobile is ook niet leuk meer en ze ligt weer te huilen....

Liefs,

Eveline

klinkt inderdaad   erg vermoeiend meid!het valt ook niet mee,groter groeien.
weet je zeker dat ze nergens pijn heeft?je hoort weleens dat er ergens een werveltje scheef zit ofzo.ja,ik weet ook niet.boas is een duidelijk tevreden kereltje,behalve als hij van t ene moment op t andere rammelt van de honger en de fles niet binnen 10 seconden in zn mond zit.het lijkt toch of esther iets dwars zit.misschien even naar de huisarts?
sterkte
groetjes kari

weet je zeker dat ze nergens pijn heeft?je hoort weleens dat er ergens een werveltje scheef zit ofzo.ja,ik weet ook niet.boas is een duidelijk tevreden kereltje,behalve als hij van t ene moment op t andere rammelt van de honger en de fles niet binnen 10 seconden in zn mond zit.het lijkt toch of esther iets dwars zit.misschien even naar de huisarts?
sterkte
groetjes kari

quote: kari reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-03-2007 17:16:28'));

sterkte
groetjes kari

1 keer was genoeg geweest

Hoi Evelien,

dit is niet te geloven, maar ik heb vandaag ook maar een babygym gekocht omdat ik dacht dat Laura zich misschien verveelde. En nu is ze stil.... Laura is ook 9 weken. Misschien is het gewoon een fase die ze nu hebben, een sprongetje. Ik was de wanhoop nabij nu ze vandaag haar derde huildag had.

Wat we vandaag gemerkt hebben is dat ze zich om probeert te draaien van haar rug op haar buik, maar dat dat niet lukte en daar werd ze weer woedend over en toen begon het huilen weer van voor af aan.

Ik voel met je mee en ik weet hoe vervelend het is om te wachten op het moment dat ze dit nu weer zat is en weer begint te huilen.

Ik hoop voor je dat ze snel weer haar zelf is en dat je dan een gezellig meisje in je armen kan houden.

Groetjes Ilona

nou Eveline, wat vervelend toch!! Je voelt je zo hulpeloos he? Ik denk aan je hoor. Meer kan ik niet voor je doen helaas  . Ik heb met Vera 1 vreselijke huildag gehad. Ik ben toen gestopt met het drinken van melk en andere melkproducten (borstvoeding he). Haar bultjes verdwenen en zo huilerig is ze nooit meer geweest. Dus je zou nog eens kunnen overwegen een andere voeding te nemen??? Pepti? Mijn oudste (Marielle) kreeg de fles en kreeg nutramigen (via de huisarts / apotheek), de meest verfijnde voeding voor koemelkallergie. Ze huilde ook continu...

Hoi,

Hier nog een moeder van een kereltje die een behoorlijke keel kan op zetten.
Weet precies hoe jij je voelt,lijkt wel of je niks goed kan doen bij ze.
Onze zoon Justin is nu 4 weken en ik hoop nu ongeveer wel te weten wat hem scheelt.
Denk dat het toch met zijn voeding te maken heeft.
Justin kreeg als voeding Friso comfort omdat hij van de normale heel erg ging spugen.
Maar na 7 voedingen van 120 was meneer nog niet verzadigd en had hij nog steeds honger.
Toen besloten we de Friso extra te proberen nou daar ging meneer helemaal van over de rooie echt krijsen niet meer te troosten.
Heel erg veel spugen, steeds aan het zoeken, op zijn handjes sabbelen.
Vandaag zijn we voor het eerst naar het cb geweest en die adviseerde ons de comfort met de normale te combineren.
Omdat comfort zo lichtverteerbaar is en ik moet zeggen het werkt het huilen is meer klagen geworden en hij is weer te troosten.

En als ik me niet vergis las ik in een andere topic dat je de nutrilon forte gebruikt.
Misschien is het voor jouw een idee om ook een combi te proberen normale Nutrilon met een schep extra forte of half half.
Heb het gevoel ookal zeggen ze dat het voor hongerige baby's is je er juist een hongerige baby van krijgt.

Heel veel sterkte het blijft natuurlijk altijd een gok ze kunnen helaas nog niet zeggen wat er scheelt.
En probeer niet gestrest te raken want dat voelen die kleintjes natuurlijk ook weer aan.
Wat makkelijker gezegt is dan gedaan hoor kan er echt over mee praten.

sterkte
angel moeder van 3

Hoi Eveline,
Ik snap hoe gefrustreerd je raakt als je kindje niet lekker in z'n vel zit en maar blijft huilen. Soms leg ik Teun gewoon voor een uur in zijn bedje; als hij goed gedronken heeft; de box niet leuk is; ik niet leuk ben, lopen niet leuk is, de wipstoel niet leuk is en het toch allemaal niet goed is. Ik ga wel om de 15 minuten kijken, en krijgt hij een knuffel maar daarna gaat de deur weer dicht. En horen doe ik hem toch wel. Moet zeggen dat ik me dan wel schuldig voel.... soms valt hij in slaap, soms wordt hij wel stil maar blijft boos en wakker en soms blijft hij door jammeren.
Moeilijk soms he?
Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan