zie zo op tegen zaterdag

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Helaas ben ik vanmiddag weer ongi geworden nadat ik 2 dagen te laat was en vanochtend een negatieve test had.

Dat ik ongi ben geworden vind ik al helemaal niets, maar het probleem waar ik al een poosje mee zit is dat we zaterdag een feestje hebben van de fam. van mijn man. Opzich niets mis mee natuurlijk maar zijn nichtje is zwanger ze is net zo ver als ik was als mijn eerste zwangerschap was blijven bestaan. en daar heb ik het heel moeilijk mee. Ik was 22 aug uitgerekend en zei 23 aug. Het was dus hartstikke leuk geweest als we samen zwanger zouden zijn geweest  maar dat is nu niet zo.

Ik zie er zo tegen op om haar te zien, ik ben bang voor de confrontatie met haar dikke buik en de opmerkingen die was gaan komen zaterdag. niemand weet dat we met een kindje bezig zijn en dat het niet lukt. Alleen mijn schoon ouders maar daar heb ik niet zo veel aan. Maar we hebben het nooit onder stoellen of banken geschoven dat we kinderen heel leuk vinden en toen we vorig jaar ons nieuwe huis in gingen hebben we het al helemaal ingericht op een kindje. Het is dus logies dat mensen nu gaan vragen waar ons nieuwtje blijft of een opmerking krijgen van en jullie dan??

om het allemaal nog maar wat erger te maken was zij ook nog eens in 1x zwanger en toen ze het na drie maanden vertelde zei ze dat ]e er tegen opzag om het haar vriendin te vertellen wat die had al een miskraam gehad. Nou ik kon wel door de grond zakken ik dacht je moest eens weten.......
Maar goed ik weet dus niet wat ik moet doen zaterdag, wel of niet gaan en als ik ga en ik krijg van die opmerkingen of vragen wat moet ik dan zeggen of doen????????
ik ben bang dat ik of hele bote gemene opmerkingen ga maken of dat ik gewoon in huilen uitbarst en daar het ik nou net geen zin in met al die mensen er omheen.

help help help goede tips zijn heel erg welkom!!!!!

kus natasjha

hoi,

wat een enorm vervelende situatie,
ik zelf heb zoiets nog nooit meegemaakt maar het lijkt me ook niet gezond om de confrontatie uit de wewg te gaan. of je nu wel of niet gaat, je zal er toch de hele dag mee zitten.
ik zou wel gaan, maar als het onderwerp baby over tafel rolt, of zwangerschap, wat waarschijnlijk aan het begin van de dag veel is, kun je je misschien even terug trekken.
thee zetten, met een hond eruit. iets dergelijks. kun je wel ff alleen zijn, of samen met je vriend/man.
kijk, het verdriet zul je altijd een beetje blijven voelen. ook als het kindje geboren word, of als het jarig is. dan zul je vast nog wel eens denken, ik had er ook een van die leeftijd kunnen hebben.
maar jou leventje gaat door, je word vast snel ook zwanger en dan kan jou geluk niet meer op.
heel veel sterkte in iedergeval.

liefs esther23

hoi Natasjha

Ik denk ook dat je wel moet gaan als het een belangrijk feestje is dan he?Je zit nu toch al in zo'n moeilijke week dus ben je wel wat emotioneler dus als je het geen belangrijk feestje vind en je gemist kan worden ,zou ik wel verstek laten gaan.Maar ja ,precies wat esther zegt dan blijft het wel moeilijk.

Ik weet niet hoe het kontakt tussen haar en jou is anders zou je voor die tijd misschien kontakt kunne zoeken met haar en vertellen dat je een mk hebt gehad en dan niet perse in die detail maar dat ze weet dat je verdriet hebt.

Dan zorgt zij ook vanzelf wel dat het onderwerp niet te beladen is.

Maar dat is als je echt goed kontakt hebt he?

sterkte hoor!

Hoi !!

ik begrijp je gevoel wel een beetje hoor. Ik heb 9 jaar geleden een miskraam gehad met 9 weken zwgr.   Toen ik bij mijn toenmalige schoonouders ( die van niets wisten ) een bakkie ging doen kwam de zus van mijn schoonma binnen met de mededeling dat ze 9 weken zwanger was en iedereen in de gloria natuurlijk, behalve ik. Ik kon wel door de grond en ben maanden lang niet bij mijn schoonouders geweest alleen al om die zus uit de weg te gaan. Was gewoon jaloers, niet meer, niets minder !! Die gevoelens kan je niet uit de weg gaan maar je kan jezelf misschien wel tot een confrontatie dwingen. Ik zou zeggen : Doe wat je gevoel ( intuitie) je verteld, dan zit je meestal wel goed !

Sterkte !!

Bianca

Haihai,

Das wel een vervelende situatie zeg. Ik heb zoiets niet meegemaakt maar   kan me wel iets van jou gevoel voorstellen. Als ik jou was zou ik er wel gewoon heengaan, want de confrontatie komt anders een ander keertje vast wel.
Ik wens je in iedersgeval veel succes zaterdag, en maar hopen dat je jezelf een beetje kunt wapenen tegen haar dikke buik en  de familie niet al te nieuwsgierig is naar jullie plannen!

groetjes Rianne

Terug
Bovenaan