Ziek: alleen borstvoeding

Hoi allemaal,
Afgelopen nacht is mijn dochter ziek geworden. Verhoging/koorts (38,5 - 39,2) en bijna alle symptomen die ze heeft: veel kwijlen, overal bijten, al 2 weken weigeren van vast voedsel (brood, eten met stukjes)......zou je denken dat er tandjes gaan doorkomen. Ik probeer in haar mondje te kijken maar dat laat ze niet toe. Van wat ik zie, zie ik niets aan het tandvlees.
Het enige wat niet past in het plaatje van tandjes doorkomen is dat ze alles, behalve de borstvoeding, er weer uitspuugt: water, fruit en kv (ik geef namelijk overdag kv en 's-aovnds laat en 'sn-achts borstvoeding zie eerdere berichten van mij).
Dus ik heb vandaag haar de hele dag alleen maar borstvoeding gegeven (om de 2 uur). En arm kind ze is ook echt ziek. Ze is altijd heel actief, kruipt de hele kamer rond, klimt op stoelen en ook op de trap. En nu voor het eerst in haar leventje was ze hangerig en wilde alleen maar bij mama of papa zitten of liggen. Na elke voedig leeft ze wat op en lacht ze weer een beetje en wil ze wel even spelen.
Maar ik vraag me nu af wat ze heeft? Tandjes die doorkomen, of een of andere griepje?? Verder heeft ze bijna geen plasluiers. Dus ik hou het wel in de gaten en anders morgen even dokter bellen.
Heb zo met haar te doen. Ben benieuwd hoe we de nacht zullen doorbrengen. Ik hoop voor haar dat ze wat kan slapen.
Groetjes Chantal
 
Zielig hoor, zo'n klein ziek meisje. Moeilijk dat ze met deze leeftijd nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is. En ja, dan is het een beetje raden... Ik denk zelf aan een verkoudheidsvirusje, maar goed, is al moeilijk te zeggen van je eigen kindje, laat staan over een ander kindje ;-) .

Fijn dat ze nog wel bv wil drinken, dan ben je toch blij dat ze nog bv krijgt! Lekker veel aanleggen en rustig aan met je kleintje, dan is ze vast snel beter.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan