Hey Marianne,
Hier (helaas) iemand met ervaring met muggenallergie.
Ik ben zelf als kind enorm allergisch geweest voor muggenbeten, inmiddels ben ik erover heen gegroeid maar blijk nog steeds errug lekker
Ik kreeg megabulten bv een steek midden op de onderarm gaf een bult van pols tot ellenboog! Ik moet zeggen dat het openbarsten mij niet bekend voorkomt..
Als het echt muggenbulten zijn, hou er dan rekening mee dat ze misschien niet eens jeuken maar gewoon echt pijn doen! Ik had vroeger zo'n "lieve" kleuterjuf die, als ik last had en bij haar kwam, er wel even een kruisje indrukte met haar nagel!! AAAH!!
Toen heeft mijn moeder even tekst en uitleg gegeven en was het af gelukkig!
Ik had ook altijd zalf van de dokter en voor de rest een klamboe en een citroenplant op de kamer. Nu hebben we ook overal horren dus zelden een mug binnen. Ook heb ik altijd Afterbite bij me en ook in de babytas zit een kidsvariant want ik weet niet of die allergie erfelijk is... Kyan heeft nog nooit een bult gehad; krijg je met zo'n horrige mama haha! Zelfs over het campingbedje heb ik een muskietennetje gehad vorig jaar, alleen zal dat dit jaar wel niet meer opgaan...Daarnaast heb ik zo'n anitmuggenmeld van Autan voor als ik op het terras wil zitten 's avonds.
Echt waar al zitten we met een grote groep buiten, er heeft praktisch niemand een bult dan hoor, ze zijn allemaal druk met mijn benen!!
Als er net zoveel aandacht zou zijn van de mannelijke kant voor mijn benen zou ik naast mijn schoenen gaan lopen van verwaandheid haha!
Maargoed to the point:
Ik zou gewoon even naar de dokter gaan en er naar laten kijken, Wie weet hebben ze wel weer nieuwe alternatieven.
Als puber krabte ik ze altijd open en deed er azijn in, pas na een keer of 4 was dan de jeuk pas weg...maar je wordt er niet mooier van ik had dus ook wel wat littekentjes! Ik hoop eigenlijk dat het krentebaard is, daar ben je sneller en blijvend van af!
Groetjes Sas