ziek/beroerd van muggenbeten???

Heey meiden,

Zoals de topic al aangeeft heb ik een vraag over muggenbeten.
Kunnen kindjes hier ziek van zijn?
Roderick zijn gezicht zit helemaal onder de muggenbeten. Ze zijn open en er loopt echt vocht in een straaltje uit (vies verhaaltje, sorry)
Echt heel zielig ook.
Wie heeft goede tips wat je hier mee kunt doen?
Hij had ook verhogong net met tempen.
Maar nu weet ik niet of dat daar ook van is.
Ik hoor graag van jullie

Groetjes Marianne

hoi Marianne,

wat sneu voor hem zeg! Ik weet niet precies of de verhoging van de muggenbulten kan komen, maar dat ze er goed last van kunnen hebben weet ik wel zeker. Het is ook mogelijk dat hij allergisch reageert op de beten...ik heb er zelf geen ervaring mee of verstand van maar heb er wel eens van gehoord.

Ik zou zeggen kijk het even aan en als je het niet vertrouwt gewoon even overleggen met de huisarts ofzo.

Sorrie dat ik geen betere tips voor je heb...
Sterkte ermee en ik hoop dat je kleine man er snel geen last meer van heeft.
groetjes Tamar

Hoihoi,

weet je zeker dat het muggebeten zijn? Levi heeft nl rondom zijn ogen ook allemaal bulten met pus maar dat blijkt krentenbaard te zijn. Het is bij hem alleemaal een beetje ontstoken en hij heeft daar ook wat verhoging bij.

goretjes chimene

Heey meiden.

Het zijn echt muggenbeten,
ze zitten verspreid over heel zijn gezicht.
En het is eerst een klein rood stipje en dan zetten ze helemaal op en barsten ze en dan komt er dat vocht uit. zit gewoon een schijf in zeg maar.
Nu heb ik ook wel eens gehoord dat je allergies voor insecten beten kunt zijn. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand van jullie hier meer over weet.
Ik hoop dat het morgen minder is.
En weet je wat het gekke is? Ik kan geen mug vinden op zijn kamer.
Anne-Sophie heeft ook een paar beten en daar kan ik er ook geen vinden.
Chimene, ik zal toch effe ik de gaten houden of het dan roch geen krentenbaard is want dat is natuurlijk  heel erg  besmettelijk.
Ik had bij de drogist afterbite for kids gekocht maar dat mag je er weer niet opsmeren als de beten open zijn. Dus nu maar nestosyl in de hoop dat de jeuk in ieder geval minder wordt.

Ik hoop dat er nog meer meiden zijn met ervaringen en tips.

Groetjes Marianne

Hey Marianne,

Hier (helaas) iemand met ervaring met muggenallergie.
Ik ben zelf als kind enorm allergisch geweest voor muggenbeten, inmiddels ben ik erover heen gegroeid maar blijk nog steeds errug lekker
Ik kreeg megabulten bv een steek midden op de onderarm gaf een bult van pols tot ellenboog! Ik moet zeggen dat het openbarsten mij niet bekend voorkomt..
Als het echt muggenbulten zijn, hou er dan rekening mee dat ze misschien niet eens jeuken maar gewoon echt pijn doen! Ik had vroeger zo'n "lieve" kleuterjuf die, als ik last had en bij haar kwam, er wel even een kruisje indrukte met haar nagel!! AAAH!!
Toen heeft mijn moeder even tekst en uitleg gegeven en was het af gelukkig!
Ik had ook altijd zalf van de dokter en voor de rest een klamboe en een citroenplant op de kamer. Nu hebben we ook overal horren dus zelden een mug binnen. Ook heb ik altijd Afterbite bij me en ook in de babytas zit een kidsvariant want ik weet niet of die allergie erfelijk is... Kyan heeft nog nooit een bult gehad; krijg je met zo'n horrige mama haha! Zelfs over het campingbedje heb ik een muskietennetje gehad vorig jaar, alleen zal dat dit jaar wel niet meer opgaan...Daarnaast heb ik zo'n anitmuggenmeld van Autan voor als ik op het terras wil zitten 's avonds.
Echt waar al zitten we met een grote groep buiten, er heeft praktisch niemand een bult dan hoor, ze zijn allemaal druk met mijn benen!!
Als er net zoveel aandacht zou zijn van de mannelijke kant voor mijn benen zou ik naast mijn schoenen gaan lopen van verwaandheid haha!
Maargoed to the point:
Ik zou gewoon even naar de dokter gaan en er naar laten kijken, Wie weet hebben ze wel weer nieuwe alternatieven.
Als puber krabte ik ze altijd open en deed er azijn in, pas na een keer of 4 was dan de jeuk pas weg...maar je wordt er niet mooier van ik had dus ook wel wat littekentjes! Ik hoop eigenlijk dat het krentebaard is, daar ben je sneller en blijvend van af!
Groetjes Sas

Hoi,

ik heb er zelf geen last van maar het zoontje van een vriendin van mij zit ook helemaal onder de dikke bulten als er een mug op zijn kamer gelogeerd heeft. Ik zou als ik jou was niet afwachten maar naar de huisarts gaan. Want als ze open gaan kunnen ze ontsteken en daar zit je niet op te wachten.

Wat je kan doen om het te voorkomen is citroenmelisse voor het raam hangen. Daar gruwelen muggen van. met de blaadjes kan je ook zijn lijfje insmeren als hij buiten gaat spelen. Geen mug die dan in de buurt komt.

Groetjes

Terug
Bovenaan