Ziek diarree....

Onze dochter is bijna 10 maanden... ze is qua ontwikkeling en voedingsschema als een kindje van 8 maanden (9wk te vroeg geboren).

Nu heeft ze sinds donderdagmiddag al diarree, echt waterig. Ze heeft er verder geen koorts bij en wel vrolijk. Wel kijkt ze witjes en soms spuugt ze er een klein beetje bij.
Nu eet ze dus ook al geen vast voedsel meer sinds vrijdag.
Wel drinkt ze zo rond de 500cc.

De ha zei dat dit prima was, zolang ze bleef drinken en niet suf of koortsig zou zijn.
(tefefonisch besproken)

Maar weet iemand hoelang dit kan duren of nog wat tips?

Omdat de ontlasting zo dun is kan ik haar geregeld helemaal schoon aandoen en ik maak me een klein beetje zorgen omdat ze geen vast voedsel wil eten. Af en toe eet ze stukje soepstengel, enige wat ze wil op het moment.
Zal dus wel een virusje ofzo zijn?!

Herkenbaar?
 
hey,

ik herken dit en had precies dezelfde zorgen. Onze dochter wilde er ook niet bij drinken, is altijd een slechte drinker geweest. En idd, zo lang ze blijft drinken, je kan aan haar huidje ook voelen of ze genoeg vocht binnen krijgt.
Er heerst op dit moment van alles dus een virus is heel goed mogelijk. Onze dochter heeft het een week gehad (bleek dubbele oorontsteking te zijn, maar denk dat de HA dat wel nagekeken heeft?), hoor ook sommige kinderen 2 weken. De groei halen ze heel snel weer in, dus hiervoor kan het geen kwaad.
Wat drinkt je dochter nu?? Bij onze dochter kwam melk eruit, ze dronk toen het liefst lauwe thee.
Ow ja, om het vocht op peil te houden zou je haar ORS (bij drogist te koop) kunnen geven.

Beterschap!
 
Wat vervelend zeg die dunne luiers. Wat je zou kunnen proberen is bouillon geven en inderdaad ORS. Moet je wel rekening mee houden dat het niet lekker is, dus oplossen in water zal hem niet worden.

Wij hebben hier altijd een weeguurtje, misschien dat je daar ook naartoe kunt?

Mocht je het toch niet vertrouwen dan gewoon de HA bellen.

Heel veel beterschap en was ze!
 
Mijn dochtertje is een aantal weken geleden ook een weekend aan de diarree geweest. Ik heb haar afgekoeld rijstenat gegeven en verder kun je ook lauwe thee geven. Het kan een virusje zijn, maar het kunnen ook de tandjes zijn!

Succes en beterschap!
 
hoi, hoi.

Hoe is het met Amber. Is de diaree inmiddels wat minder? Of nog een keer naar de HA gegaan?

Stuur hier maar ff het berichtje want mijn hyves ligt eruit. Isis heeft aan mijn account gezeten. ( of iemand heeft me geblokt, zou onaardig zijn). Maar goed, doe iedereen de groetjes.

Liefs Judith
 
komt me bekend voor ons zoontje een kleine 3w terug ook heeft een week geduurt al bij al zijn naar de huis arts geweest en hebben toen zetpilletjes tegen het spuggen gehad en dat werkten ,
het gekke was hij had geen of weinig koorts en dronk goed zelf eten ging goed alleen last van diaree en veel spuugen vooral s,avonds.

hij had verder nergens last van en was gewoon vrolijk en deed wat hij anders ook deed als hij niet ziek is, hier nu alles weer ok en is het maar de vraag of hij u de waterpokken krijgt alle neefjes en nichtjes waar hij mee in contact is geweest de laaste week hebben de waterpokken en op het kdv heerst het ook af wachten dus ,

 
Dankjewel voor de reacties.

Het gaat inmiddels sinds gisteren wat beter. Nog maar 2 diarree luiers per dag! Dat is dus te doen ;)
Spugen niet meer. (Deed ze alleen 's nachts)

Melk drinken doet ze prima :) eten begint weer te komen... broodkorstje eet ze iig weer op en vanavond zelfs een paar hapjes avondeten van ons.
Haar eigen groente wil ze nog niet... Hopelijk komt de eetlust dus snel weer terug!

Totaal dus 6 dagen geduurd!
Volgende week naar weeguurtje... kijken of ze niet teveel is afgevallen, erg dikkertje is ze nl niet ;) Maar schijnt dat ze de schade wel weer inhalen?!

Judith: we miste je al op de hyves, maakte ons al zorgen. Hopelijk doet je hyves het snel weer zodat je weer mee kan kletsen!
 
Terug
Bovenaan