Ziek door cavia?

<p>Hallo allemaal, </p><p>ik heb een vraagje ik weet niet of ik hiervoor beter op een cavia forum kan zijn maaarrr, wij hebben sinds een weekje een cavia gered. We hebben besloten haar te houden en niet naar de opvang te doen maar haar zelf een gelukkig thuis willen geven. Heel lang en zielig verhaal over deze schat. Maar nu is het zo dat we gister met haar naar de dierenarts zijn gegaan, omdat ze een piepende ademhaling had. Alles klonk goed zei de dierenarts, hoewel ik het idee had dat hij er echt de ballen verstand van had!! Kreeg echt nergens antwoord op. Maar sinds vanmorgen moet ik hoesten met inademen en  heb ik pijn tussen mijn schouderbladen. Nu lees ik dat de cavia een bacterie bij zich kan dragen die bij de mens een longontsteking veroorzaakt. Ik maak me dus echt zorgen nu… ik kan over een half uur pas de huisarts bellen. Ik heb echt veel met het beestje op mijn borst gezeten. Is hier iemand die dit eerder heeft gehoord of meegemaakt? Moet ik bij haar uit de buurt blijven? En kan ik een longontsteking hebben zonder dat zij die heeft… pfff ben wel een beetje bang nu. Ik ben eigenlijk nooit ziek of een longontsteking gehad maar de symptomen passen er wel heel erg bij…. <br />alvast bedankt!!❤️</p>

Denk dat je eerder kans hebt dat je niet tegen de hooi/stro kunt. Of corona hebt, ipv die zeldzame bacterieoverdracht. Maar goed better safe than sorry. Beterschap ?

Terug
Bovenaan