Ziek en dwarsliggende manager

<p>Hoi,</p><p>Graag schrijf ik even van mij af. Ik heb een aantal maanden geleden te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd werd. De week na dit nieuws kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Na 2,5 jaar waren wij super blij!! In het begin van de zwangerschap in de ziektewet gezeten ivm heel veel bloedingen en krampen. Uiteindelijk toch allemaal goed gekomen en weer aan het werk gegaan.</p><p>Paar weken later krijg ik de griep. Een hele heftige is mij in geen jaren meer overkomen. Zelfs urine moeten laten testen op uitdroging omdat ik dagen niet gegeten en amper gedronken had. Dit werd mij niet in dank afgenomen op het werk. We moeten zelf vervanging regelen en na een hele hoop smeken wilde er mensen voor mij werken (ja ik weet te zot voor woorden)</p><p>Na 1,5 Week weer aan het werk gegaan maar eigenlijk nog helemaal niet goed uitgeziekt. Wat resulteerde in dat die week veel te zwaar voor mij was.</p><p>Zelf voorgesteld om vanuit mijn vakantie uren 1 dagje minder te gaan werken (hoefde niemand ipv mij te komen) Hier lagen ze al dwars in.</p><p>Krijg de week erop enorm last van tong en keel en blijk spruw te hebben momenteel medicatie waar je gewoon echt onpasselijk van word. Veel maag en darmkrampen.</p><p>Na bezoek aan de verloskundige op haar advies mezelf ziek gemeld omdat ik gewoon nog niet beter ben.</p><p>Toen begon het ellende dat ik zelf maar vervanging moest regelen.</p><p>Ik was er zo klaar mee en heb dit ook uitgesproken dat ik nu aan mezelf en de baby moet denken en het niet mijn taak is om vervanging te regelen en dat ik rust moet nemen.</p><p>Met als slot nog meer slecht nieuws de baby heeft een groei achterstand waardoor ze nu de nipt adviseren omdat dit kenmerkend is voor een ernstige chromosoom afwijking.</p><p>We zijn in zak en as.</p><p>Wederom pusht de manager dat ik na kantoor moet komen voor een gesprek.</p><p>Heb al meerdere keren om de bedrijfarts gevraagd en heb uiteindelijk zelf maar een afspraak gemaakt.</p><p>momenteel ben ik niet in staat om mijn manager ter woord te staan. </p><p>Hun denken totaal niet aan mij of de baby en zoeken elke gelegenheid om mij dwars te liggen.</p><p>Heb momenteel wel andere dingen aan mijn hoofd en waarvoor die 3 weken die ik nog in dienst ben.</p><p> </p><p>Sorry voor het hele lange verhaal, maar moest dit echt even kwijt. Dit is naar mijn idee echt niet normaal.</p>

Bahbah heftig allemaal! 
Paar kleine dingetjes.
Waar het je manager nu vooral omgaat is het feit dat je ziek uit dienst gaat. Kost hun klauwen vol geld! Maar natuurlijk jammer voor hun dan en echt zeker aan jezelf en de kleine blijven denken! 
Je hoeft pas in gesprek te gaan met de manager als er een bedrijfarts aan te pas is gekomen. Wss gaat het over t ziek zijn en alleen een bedrijfarts kan beoordelen of jij nog kan werken of niet. 
Even je contract doorlezen mbt vervanging regelen als je ziek bent dat is natuurlijk in elk bedrijf anders. 
Ik zou gewoon wachten tot de afspraak met de bedrijfarts is geweest, laat de manager maar lekker. Als je zo met een zwangere vrouw omgaat zegt het meer over hun dan over jouw!

Ik wens je veel sterkte?

Het gesprek wat gepland staat is met haar en de adviseur verzuim en reïntegratie.
Na het contact met de bedrijfsarts is wel verteld dat ik naar dit gesprek moet ,maar totaal niets over mijn ziekte hoef te vertellen. Ik zie dan ook totaal geen nut van dit gesprek.
Diezelfde middag kan ik pas naar de bedrijfsarts want eerder ging niet meer lukken. Heb mezelf dinsdag middag op advies van de verloskundige ziek gemeld en toen al aan gegeven dat ik contact met de bedrijfarts wilde. Hier heeft zij totaal geen gehoor aangegeven want normaliter doet zij dit verzoek en neem de arts contact met mij op. Nu via een omweg maar zelf contact opgenomen.
Ik dacht dat ziekte door zwangerschap overgenomen word door het UWV. 
Waar het nu om gaat is dat ik al genoeg aan mijn hoofd heb en het werk er nu totaal niet bij kan hebben. Er word ook totaal geen mede leven getoond vanuit het bedrijf. Terwijl ik heb aangegeven dat het ernstig is en graag rust zou willen.

Ja maar ziek ten gevolge van zwangerschap wordt volledig door het uwv vergoedt, ik denk dat hij het gewoon klote vind omdat hij de personeelsbezetting niet rond heeft en in sommige sectoren is de werkdruk hoog en is dat ook wel best begrijpelijk. 
Probeer het hier netjes af te sluiten en denk vooral aan je eigen gezondheid. Geef duidelijk je grenzen aan en als ik jou was dan zou ik het gesprek uitstellen totdat je bij de bedrijfsarts bent geweest. Hem zou ik je situatie uitleggen, je baas en collegas hoeven zulke details echt niet te weten. 
Het is echt heel jammer, maar het inlevingsvermogen van sommige mensen is echt om te janken. Ik hoop dat je in je volgende baan lieve en betrokken collegas krijgt want dit slaat werkelijk nergens op. 
Sterkte! 

Jeetje wat heftig! 
Ik dacht dat mijn manager erg was maar die van jou spant de kroon! 
Is er wel genoeg personeel en alles goed op orde vraag ik me af wanneer ik alles lees op je werk? Want zelf vervanging regelen voor 1 dag is begrijpelijk maar voor alle dagen kan echt niet. Daarnaast ben je zwanger en had je graag willen werken maar het gewoon niet lukt! 
Het UWV betaalt gewoon wanneer je ziek bent in je zwangerschap en ze kunnen dag gewoon aanvragen. Over de Arbo arts kan ik niet zoveel zeggen want ik roep al sinds januari dat ik die nodig heb aangezien ze mij niet gelooft met mijn bekkeninstabiliteit. Ik ben wel vanaf januari gedeeltelijk ziekgemeld en sinds deze week helemaal maar ik heb naast een vragenlijst nog nooit een Arbo arts gezien of gehoord.
laat je niet gek maken, kijk wat voor jou het beste is en niet meer kunnen werken dat moet jjij en je manager accepteren. Hun moeten maar zorgen dat de planningen kloppen

Terug
Bovenaan