Ziek en heel driftig

<p>Lieve mede moeders,</p><p>Onze peuter lijkt wel nu ze ziek is ineens de puberteit te hebben hervonden, en dat terwijl ze over een paar maanden 3 wordt, haha.</p><p>Ze is niet fit, buikgriepje lijkt het wel. Ze kan prima spelen en doen, maar zodra het tegenzit begint ze hysterisch te krijsen. En als ze niet krijst, dan wilt ze bij mij knuffelen (op de meest onlogische momenten zoals tijdens autorijden en dan weer hysterisch gillen als dat niet kan dus).</p><p>Elk voorstel van ons is nee. Keihard gillen omdat ze in bad ging (normaal feest), vervolgens gillen omdat ze eruit moest. Toen wilde ze een speen op de commode (die mag alleen in bed), zo hard gillen dat ik haar op de grond heb gezet en ben weggelopen. Eenmaal gekalmeerd was ze nog ontzettend aan het snikken. En dat is alleen nog onze avond geweest...</p><p>Gisternacht werd ze ook wakker er heeft 2 uur elke paar minuten om mij gehuild en zegt dan dat ze wilt knuffelen. Tuurlijk, omdat ze ziek is kan dit gewoon. Dit doet ze normaal haast nooit. Soms een nachtmerrie, maar dan is ze met een aai over de bol weer getroost.</p><p>Het sloopt wel. </p><p>Wie heeft bemoedigende woorden? Van die "dat had ik ook en toen ze beter was, stopte de hysterie er gekke slaap ook weer gewoon"?</p><p> </p>
 
Helaas geen directe oplossing (zie mijn post ??) wel wat bemoedigende woorden in de zin van: alles is een fase en hou vol mama! ??????
 
Wij hebben ook een hele temperamentvolle driftige dochter van 3 (ook als ze niet ziek is). Als ze ziek is is ze vaak sneller gefrustreerd omdat ze van alles wil. Los van dat het heel vervelend is voor jullie en voor ons. Is het voornamelijk erg vervelend voor de kids zelf. Dat probeer ik altijd voor ogen te houden. Er gebeurt zoveel in dat koppie. Onze dochter is ook nog eens heel pienter. Kan en weet een hoop dingen al die leeftijdsgenoten nog niet weten/kunnen. Dus in haar doen en laten lijkt ze ouder dan haar echte leeftijd, waardoor mensen, en wij soms ook wel eens, ‘vergeten’ dat ze nog maar drie jaar is. Het is super frustreren af en toe en ik kan ook niet altijd m’n geduld bewaren.. maar probeer (en volgens mij doe je dat al aardig) rustig te blijven en consequent. Wij hebben inmiddels periodes dat ze niet of nauwelijks driftbuien heeft en helaas af en toe ook weken dat ze dagelijks meerdere keren door het lint gaat. En zoals al gezegd: alles is een fase!
 
Ik denk idd dat dit gewoon bij het ziek zijn hoort. Mijn dochter van 4 heeft er nog steeds wel eens last van als ze ziek is of erg moe is. Dan kan ze al helemaal in tranen zijn als ze haar pop golf iets bijv heeft laten vallen ?? Maar ik herken t aan mezelf ook als ik me echt ziek voelt en m'n dochter laat bijv haar drinken vallen dan wil ik ook wel schreeuwen en huilen ?? Succes nog even!
 
Terug
Bovenaan