Ziek en niet willen eten

Hallo,

Mijn zoontje heeft de griep te pakken. Hij is nu bijna een week ziek, maar wisselend koorts. Hierbij wil hij ook eigenlijk niet eten, wat ik ook aanbied. Drinken is ook moeizaam, maar gelukkig raakt hij nog niet uitgedroogd (dit houd ik heel goed in de gaten). Begrijpelijk als je je niet lekker voelt, maar hij is al met een te laag geboortegewicht geboren en heeft hierdoor bijna geen reserves... Hebben jullie nog tips om toch voldoende te kunnen geven?

Bedankt alvast
 
Ben je even naar de HA geweest? Zou ik in ieder geval even doen. Ik weet niet hoe jong je zoontje is, maar liever een keer te veel dan een keer te weinig. Iets kouds ( bijv. koude yochurt, koude smoothie) is vaak lekker bij keelpijn. Ik weet niet of je nu drinken nu geeft uit een beker? Misschien vindt hij een flesje nu lekkerder? Ik zou in ieder geval naar de HA gaan om even na te gaan of ergens een ontsteking ( oor of keel) zit. Dan kun je ook meer gericht op zoek. Als eten nu te lastig voor hem is zou ik daar me niet zo'n druk om maken. Gewoon het schema omgooien tot hij wat beter is en zelf weer wat behoefte krijgt aan eten.
Toen mijn dochtertje een paar weken geleden beroerd was heb ik haar gewoon meer melkflessen gegeven. Een half uur van te voren haar neussprayen en eventueel een zetpil geven.
 
Hai Judithmb1,
Dank je wel voor je reactie. Ik ben maandag, 2e kerstdag met hem bij de ha geweest. Zij kon niets vinden, behalve dan dat hij zich echt niet lekker voelt. Verder geen keelontsteking, oorontsteking of andere dingen. Zijn longen klonken ook goed. Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en weegt slechts 10 kilo. Hoeveel daar nu van over is, weet ik ook niet... Ik gebruik al een week zetpillen, neusspray en bisolvon maar eten doet hij nog steeds bijna niet. Ik zal nog even verder aanmodderen haha.

Groetjes Yvon
 
Onze zoon heeft ook een tijd niet goed gegeten en was niet lekker,wij dacht ook aan een griep/verkoudheid was ook echt afgevallen,heel zijn gezicht zag je een beetje invallen.
Yoghurt wilde hij wel,danoontje of ijskoude melk.
als het maar koud was.
Wat bleek na een week of 4 er kwamen 5 kiezen door...
ik weet natuurlijk niet of dat jou zoon ook nog kiezen moet krijgen maar dan zou het hier ook aan kunnen liggen.

Zeker omdat je zegt dat je al bij de HA bent geweest en er geen zichtbare ontstekingen zo zijn.

succes en ik hoop dat het al beter gaat.
 
Zolang ze drinken kunnen ze veel hebben. Dat ze dan wat afvallen zou ik mij niet al te druk om maken. Ik zou hem wel elke keer eten aanbieden en onbeperkt drinken.

Erg vervelend dat hij al zo'n tijdje aan het klungelen is. Het kunnen inderdaad kiezen zijn, maar volgens mij is er nu ook een hardnekkig griepje dat de ronde doet.

Hoe hoog is zijn koorts? Als het een lichte verhoging kunnen het de kiezen zijn. Ik praat van koorts als het 38,5 of hoger is. De koortsen lopen s'avonds wel op, althans dat is hier de ervaring.
 
Terug
Bovenaan