ziek en overgeven tijdens zwangerschap

Hallo allemaal .

Vanacht heb ik de nacht van de hel mee gemaakt , had heel de nacht brandend maagzuur en heb uren vol gehouden maar rond 3 uur snachts heb ik al het water dat ik gedronken had er moeten laten uit komen .
heb dan ook niet meer verder kunnen slapen waar door ik heel de dag hoofdpijn heb en niet meer durf te eten of echt iets drinken .

Toen ik bij de dokter kwam werd er me verteld dat ik me moest herpakken en goed moest drinken maar ja het komt er toch allemaal uit .


iemand goude raad wat er misschien wel in mijn maag kan blijven
 
Helaas meid! Ik ken je probleem maar al te goed!! Ik ben nu voor de 4e x zwanger en vrees iedere keer weer het moment dat het maagzuur komt. Ik probeer ook maar m'n verstand op nul te zetten en toch wat te eten en te drinken. Meestal maar water! Verder ligt er een kussen onder m'n hoofdeinde en neem ik Rennie Duo! Deze helpen bij mij tot nu toe het beste! Normaal gebruikte ik Gaviscon vloeibaar.
Heel veel sterkte, want ik weet hoe verschrikkelijk dit is!
 
Vanille vla! En alles in slokjes en enkele hapjes.. Ik gebruik ook rennie duo, best goor, maar het helpt tot nu als een van de betere.. Helaas pindakaas word de maagzuur alleen maar erger zodra de kleine hoger komt in je buik. Rechtop slapen wil ook nog wel eens helpen!

De dokter heeft wel gelijk.. Je moet je wel herpakken en blijven eten en drinken, als het er uit komt so be it, maar je lijf kan dan wel wat voedingsstoffen eruit halen.
 
ik las net iets over watermeloen tegen het zuur, zit ook nog eens veel vocht in. En dit haalde ik net van internet, ik heb het toevallig eergisteren ook van een collega gehoord. Maagzuur? Rasp een rauwe aardappel en verdun het sap met warm water. Drink dit onmiddellijk na bereiding op. De beste tijdstippen zijn `s morgens voor het ontbijt. `s middags voor het eten en `s avonds voor het naar bed gaan.
Nou, wie weet, succes ermee.
 
Ik weet maar al te goed hoe je je voelt. Ik heb altijd last van maagzuur en in mijn zwangerschap verergert dat alleen maar. In het begin kreeg ik graviscon voorgeschreven door de artsen maar dat werkt bij mij helaas al lang niet meer. Ik gebruik nu omeprazol 20 mg per dag. Dit is wel voorgeschreven door de arts. ik heb dit in beide vorige zwangerschappen geslikt en ook nu ik weer zwanger ben van onze derde ontkom ik er niet aan. Anders verbrand ik mijn hele slokdarm. Verder heb ik mijn bed iets omhoog staan bij het hoofdeind en blijf ik eten en vooral drinken. Ik weet dat het moeilijk is maar je moet het echt blijven proberen. Als je echt te veel last hebt opnieuw naar de huisarts of verloskundige en kijken of je er iets voor kan krijgen. Ik wens je nog heel veel succus
 
ja maagzuur is echt verschrikkelijk, ben nu zwanger van onze 2de dame en het is ook weer raak. alleen maar het zuur.
wat kun je hieraan doen, probeer eens wat ranja te drinken, blijft een laagje achter in je keel en dat scheelt ook veel. ik dronk altijd heel veel water maar daar krijg ik het ook van, dus ranja maar. prik zou ik mijden!!!! verder niet teveel, te vet en gekruid eten. zorg dat je kleinere beetjes door heel de dag eet, dan is je maag niet zo super vol meer, die heeft nu veel minder ruimte natuurlijk.
af en toe een hapje vanille vla helpt ook. en als ik ga slapen heb ik gaviscon naast mijn bed staan, wel de vloeibare pakken. als ik dan het zuur heb snachts pak ik daar een slokje van. en dat laat ook een laagje in je keel achter zodat het allemaal niet meer zo brand.
verder je hoofd een beetje hoger leggen, bij mij helpt het om een beetje schuin omhoog te kijken als ik ga slapen.
probeer toch goed te blijven eten en drinken. jij moet nu ook voor jouw kindje zorgen, te weinig binnen krijgen is niet goed voor de groei van je kindje.
heel veel succes!!!
 
Tegen maagzuur: geen citrusfruit eten, niet te pittig.
wel vanillevla, melk, chocomel (light)
wat ook helpt hoofdeinde van bed iets omhoog doen. ALs je plat ligt komt het zuur makkelijker omhoog.

misselijkheid: blijven eten, en ook drinken.
Sap, zuivel, bouillion, thee. Zo kruig je ook verschillende dingen binnen. Seaband: polsbandjes tegen reisziekte via internet makkelijk besteld.
Echt door misselijkheid heen eten. moeilijk maar wat moet je ander
Heel herkenbaar
 
Terug
Bovenaan