Ziek en weinig/moeilijk eten

<p>Hoi medemama’s,</p><p>ik ben op zoek naar tips of adviezen. Onze zoon van 13 maand is ziek/buikgriep oid sinds vrijdag. Hij heeft toen de hele nacht overgegeven. Dagen daarna diarree maar niet meer overgeven en geen koorts. Hij is verder wel alert, drinkt iets minder dan normaal, hangerig en huilerig. Opzich nog niks waar ik me zorgen om maak.</p><p>maar het eten! Pfff.. ik krijg amper wat naar binnen. Het lijkt alsof hij ineens niks meer met stukjes wil of iets wat naar avondeten smaakt. Hij wil wel gepureerd fruit, pap en melkproducten. Maar alles mondjesmaat.</p><p>ik hoop gewoon dat hij het liefst gisteren iig weer wat gaat eten zodat hij zich beter voelt. Iemand tips!?</p><p>alvast bedankt!</p>
 
Ik zou hem voor nu gewoon geven wat hij wel eet, dan maar wat minder gevarieerd, het is vooral belangrijk dat er wat in gaat zodat hij energie genoeg heeft om beter te worden!
Ons zoontje was een tijdje geleden ook niet lekker, en wilde ineens geen avondeten meer. Na een paar dagen worstelen maar gewoon toegegeven en voornamelijk appelmoes en yoghurt gegeven. Een week of wat later wou hij alles gewoon weer hebben!
 
onze dochter heeft een half jaar geleden ook hevige buikgriep gehad.
na een week naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat buikgriepjes redelijk snel over moesten gaan. Maar bij die kleintjes kan t zo 2 weken duren. 
als hij voldoende drinkt, komt het eten vanzelf wel weer. kleine beetjes aanbieden over de dag heen kan helpen.
succes en beterschap 
 
Bedankt voor jullie reactie! Altijd fijn om herkenning te lezen. Blijf idd maar aanbieden wat hij iig wel wil. En morgen toch maar ORS halen, baat het niet dan schaadt het niet toch? ?‍♀️
 
Mijn dochter van 13 maanden weigert ook vooal avondeten sinds dr buikgriepje. Blij dat t geen uitzondering is.. ik neem aan dat t wel weer bijtrekt. Lastig wel!
 
wij zijn met onze oudste ook een keer in het ziekenhuis beland vanwege buikgriep. Hij hield echt helemaal niks binnen, hij was ongeveer een half jaar oud destijds. Daar kreeg hij Itinerol B6 (zetpillen). Daarna moesten we een half uur wachten en mochten hem toen met een spuit iedere 5 min ca 10ml vocht geven (half appelsap, half water). Als dit een half uur lang goed ging, daarna hoeveelheid langzaam ophogen.
Nog steeds als hij of wij buikgriep hebben, komt hier de appelsap aangelengd met water op tafel en dan inderdaad iedere keer weer een paar slokjes nemen. Vocht is het belangrijkst, en qua eten zou ik dat aanbieden waar hij zin in heeft. Ik denk dan altijd, als ik zelf ziek ben heb ik ook niet overal trek in.. Komt vanzelf wel weer
 
Eten is idd niet het belangrijkste. Let met oog op uitdroging dat hij wel voldoende drinkt en plasluiers heeft. Geen ors aanbieden want dat vinden kinderen vies. Biedt hal water half appelsap aan want hierin zitten ook de zouten etc.
En als je je ongerust voelt gewoon je huisarts bellen hoor. Beterschap!
 
Terug
Bovenaan